IBM postanowił zwiększyć dostępność usług chmurowych dla klientów w Europie Środkowo-Wschodniej. Właśnie ogłosił rozszerzenie swojej oferty o usługi świadczone z polskich centrów danych, które mają wspierać migrację systemów IT i krytycznych aplikacji do chmury hybrydowej.
Nowe usługi będą dostarczane z dwóch centrów danych zlokalizowanych w pobliżu Warszawy. Mają zapewnić zestaw usług chmury hybrydowej, ze szczególnym uwzględnieniem tych firm, które poszukują dodatkowej mocy obliczeniowej, przy jednoczesnej konieczności utrzymania krytycznych systemów i wrażliwych danych w kraju.

Informatyczna firma ma już pierwszych klientów. To m.in. Golden Sand Bank - pierwszy na świecie cyfrowy bank mobilny. Został oparty na chmurze hybrydowej z wykorzystaniem usług dostarczonych przez centra danych IBM w Polsce. Korzysta z usług w chmurze, w tym z aplikacji Software as a Service. Takie rozwiązanie pozwoliło Golden Sand Bankowi na uruchomienie działalności w ciągu sześciu miesięcy. Kolejny to Carrefour, który wykorzystuje polską chmurę IBM w celu zwiększenia efektywności kosztowej i elastyczności. Migruje swoje systemy produkcyjne do IBM Cloud.
Według firmy analitycznej IDC, usługi chmurowe to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku IT w Polsce. Większość polskich klientów wdraża rozwiązania hybrydowe. Najwięcej firm opiera się na złożonych środowiskach łączących rozwiązania on-premise z zewnętrznymi usługami centrów danych, różnymi rodzajami chmury prywatnej oraz elementami chmury publicznej.
- W nadchodzących latach możemy spodziewać się, że kolejne firmy w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej będą wdrażać podejście oparte na modelu multicloud. Popyt na złożone, a jednocześnie elastyczne środowiska IT, będzie się utrzymywał, tym bardziej, że podczas pandemii COVID-19 w pierwszej połowie 2020 r. firmy dostrzegły, że rozwiązania oparte na chmurze mogą umożliwić bardziej efektywne wykorzystanie IT - mówi Ewa Zborowska z IDC.
Pandemia COVID-19 stała się katalizatorem cyfryzacji. Zgodnie z wynikami niedawnego badania IBM Institute for Business Value, 64 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej stwierdziło, że w wyniku pandemii przestawi się na działalność biznesową opartą w większym stopniu na chmurze.