IDM SA planuje wprowadzić 2 spółki na GPW w I i II kwartale 2006 r.

Internet Securities
opublikowano: 2005-12-20 14:02

Internetowy Dom Maklerski SA na początku przyszłego roku przeprowadzi publiczną emisję akcji Hyperion SA, a w drugiej kolejności spółki Gino Rossi SA, poinformował we wtorek agencję ISB wiceprezes IDM spółki Rafał Abratański.

Internetowy Dom Maklerski SA na początku przyszłego roku przeprowadzi publiczną emisję akcji Hyperion SA, a w drugiej kolejności spółki Gino Rossi SA, poinformował we wtorek agencję ISB wiceprezes IDM spółki Rafał Abratański.

„Najszybciej powinny ruszyć zapisy na akcje Hyperiona. Myślę, że pod koniec pierwszego kwartału może na początku drugiego oferta się pojawi” – powiedział ISB Abratański.

Wartość planowanej emisji akcji ma wynieść 30 mln zł. Około 10 mln zł będzie zarezerwowane dla obligatariuszy, którzy zechcą zamienić obligacje Hyperiona na akcje.

„W styczniu rozpoczniemy z kolei prace nad prospektem emisyjnym spółki Gino Rossi. W lutym powinien się on znaleźć w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Myślę, że ofertę publiczną rozpoczniemy w drugim kwartale” – powiedział wiceprezes IDM SA.

Abratański dodał, że dom maklerski pracuje obecnie nad pięcioma projektami związanymi z ofertami spółek na rynek publiczny. Wśród nich są m.in. Monnari Trade i Laboratorium Kolastyna.

Spółka Gino Rossi specjalizuje się w produkcji eleganckiego obuwia męskiego i damskiego ze średniej i wyższej półki. Posiada w kraju sieć 69 salonów firmowych, z których 32 działa na zasadzie franchisingu.

Gino Rossi planuje wejść ze swoim obuwiem do wszystkich państw nadbałtyckich i dalszą ekspansję na terenie Europy Zachodniej i Rosji. Środki na rozwój sieci salonów firmowych oraz na zwiększenie asortymentu towarów mają pochodzić z publicznej emisji akcji.

Na razie, zarówno spółka jak i wprowadzający nie chcą ujawnić wartości planowanej emisji. Biorąc jednak pod uwagę obecną sytuację, jak i potrzeby spółki Gino Rossi, można oczekiwać, że wartość emisji może wynieść około 30-50 mln zł.

Dwa lata temu spółka rozpoczęła budowanie sieci sprzedaży za granicą. Obecnie Gino Rossi ma sześć salonów na Litwie, trzy w Berlinie, trzy w Kaliningradzie oraz po jednym w Pradze i Toronto.

Przychody ze sprzedaży Gino Rossi w 2005 roku, bez spółek zależnych, mają przekroczyć 80 mln zł.