Jak przekazał InPost, 5,5 mln Włochów mieszkających w 10 największych miastach takich jak Rzym, Mediolan, Neapol, Turyn, Palermo, Genua, Bolonia, Florencja, Bari i Katania ma średnio 5 minut do punktu InPost.
Jak uważa założyciel i CEO InPost Rafał Brzoska, ekspansja międzynarodowa jest strategicznym kierunkiem rozwoju firmy InPost "Jesteśmy obecni na 9 rynkach, w tym również we Włoszech – gdzie postawiliśmy paczkomat numer 2 000. Tylko w ciągu I kwartału 2024 uruchomiliśmy ponad 250 paczkomatów, co przekłada się na 22 tysiące nowych skrytek. Podobnie, jak na wszystkich rynkach, także na Półwyspie Apenińskim chcemy stać się liderem w dostawach out-of-home – wyniki za I kwartał potwierdziły, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – co oznacza, że jesteśmy na właściwej ścieżce, aby zrealizować ten cel" – powiedział, cytowany w komunikacie, Rafał Brzoska.
W komunikacie zaznaczono, że w pierwszym kwartale 2024 r. we Włoszech wolumeny przesyłek wzrosły o 41 proc. rdr., co oznacza wzrost przychodów dla firmy o 39 proc. rdr.
Dodano, że InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay, dzięki czemu klienci w Hiszpanii i Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe. Zaznaczono, że ta usługa obecnie jest dostępna dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych.
InPost to firma zajmująca się rozwiązaniami logistycznymi dla branży e-commerce w Europie.
Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami paczkomatów i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 paczkomatów oraz 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 paczkomatów oraz 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 paczkomatów i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa 930 paczkomatów i 8 918 punktów PUDO.