Intersport chce pozyskać z publicznej emisji akcji ponad 20 mln zł

Internet Securities
21-06-2006, 15:23

Intersport Polska, właściciel sieci sklepów z odzieżą sportową, chce z publicznej oferty 2,5 mln akcji pozyskać ponad 20 mln zł. Maksymalna cena w trwającej właśnie ofercie została ustalona na 12 zł, ale zarząd i oferujący uważają, że będzie ona znacznie niższa i wyniesie około 9 zł, poinformowali przedstawiciele firmy i wprowadzającego na środowej konferencji prasowej.

Intersport Polska, właściciel sieci sklepów z odzieżą sportową, chce z publicznej oferty 2,5 mln akcji pozyskać ponad 20 mln zł. Maksymalna cena w trwającej właśnie ofercie została ustalona na 12 zł, ale zarząd i oferujący uważają, że będzie ona znacznie niższa i wyniesie około 9 zł, poinformowali przedstawiciele firmy i wprowadzającego na środowej konferencji prasowej.

Środki z emisji spółka zamierza przeznaczyć na inwestycje, głównie w uruchomienie nowych sklepów. Do końca 2008 roku inwestycje mają wynieść ponad 46,4 mln zł. Poza środkami pozyskanymi z emisji, Intersport sfinansuje zaplanowane inwestycje ze środków własnych oraz środków zewnętrznych w postaci leasingu i kredytów bankowych.

Rozwój sieci sklepów ma pociągnąć za sobą poprawę wyników finansowych spółki i wzrost zatrudnienia z obecnych około 250 osób do 400 osób za 1,5 roku.

„Liczymy, że blisko połowę tej kwoty pozyskamy z rynku. Wycena oferującego DM Penetrator to około 9 zł i myślę, że w tej chwili możemy myśleć o sprzedaży akcji mniej więcej po takiej cenie, ale ciągle daje to ponad 20 mln zł” – powiedział Artur Mikołajko, prezes Intersport Polska.

Prezes Intersport Polska poinformował, że dzięki rozbudowie sieci sklepów zarząd liczy, iż spółce uda się zrealizować założenia programu motywacyjnego. Program zakłada, że suma przychodów spółki w latach 2006 i 2007 wyniesie co najmniej 300 mln zł, a suma zysku netto 11 mln zł. Jednocześnie kurs akcji spółki do kwietnia 2008 roku, kiedy przewidziany jest start programu motywacyjnego ma wzrosnąć w stosunku do ceny emisyjnej o 50%.

W 2005 roku przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 86,572 mln zł wobec 60,385 mln zł rok wcześniej. Zysk netto zwiększył się do 2,507 mln zł z 1,746 mln zł zysku wypracowanego w 2004 roku. Wynik na działalności operacyjnej sięgnął 3,692 mln zł wobec 2,595 mln zł rok wcześniej. Rentowność netto spółki wyniosła 2,9% i w porównaniu z 2004 rokiem nie zmieniła się.

Intersport Polska ocenia, że wartość rynku sprzętu sportowego w Polsce, na którym działa firma, wyniosła w 2005 roku 1,05 mld zł i zwiększyła się w stosunku do 2004 roku o 5%.

Długoterminowym celem Intersport Polska jest zwiększenie udziału w tym rynku z obecnych 8% do 20-30%.

W publicznej ofercie Intersportu będzie oferowanych łącznie 2,5 mln nowych akcji. Transza inwestorów indywidualnych obejmuje 625.000 akcji, przy czym osoby uprawnione do zapisów mogą zapisywać się na nie więcej, niż 300.000 akcji. Transza inwestorów instytucjonalnych obejmuje 1.225.000 akcji. W trzeciej transzy, w której spółka zaoferuje 650.000 akcji, podmiotem uprawnionym do nabywania akcji Intercontact Werbeagentur GmbH.

Proces budowy book buildingu, który rozpoczął się 21 czerwca, potrwa do 23 czerwca. W poniedziałek 26 czerwca spółka poda cenę emisyjną, a od 27 do 29 czerwca będą przyjmowane zapisy na akcje we wszystkich transzach. Do 6 lipca zostanie przeprowadzony przydział akcji. Maksymalna cena emisyjna została ustalona na 12 zł.

Również w ocenie prezes Domu Maklerskiego Penetrator Artura Olendra, przeprowadzającego ofertę Interpsort Polska, cena emisyjna akcji będzie dużo niższa od ceny maksymalnej.

„Zainteresowanie ofertą jest bardzo duże. Kluczowym pytaniem jest cena. Cena maksymalna uwzględniając warunki rynkowe na pewno jest dość wysoka” – powiedział Olender.

W swoim raporcie analitycznym DM Penetrator wycenia akcje Intersportu metodą DCF na 9,09 zł, a metodą porównawczą (przyrównując spółkę do takich firm jak CCC, LPP, Vistula i Artman) na 9,16 zł. Średnia obydwu wycen daje wartość jednej akcji spółki w wysokości 9,12 zł.

Obecnie Intersport Polska ma 11 salonów sprzedaży pod marką Intersport w centrach handlowych dużych polskich miast. Oferuje w nich sprzęt sportowy, odzież, buty oraz akcesoria sportowe takich marek jak Adidas, Nike, Reebok, czy Puma oraz produkty własnej marki. Do końca tego roku sieć Intersport Polska ma liczyć minimum 14 sklepów, a do końca 2007 roku minimum 18 sklepów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Intersport chce pozyskać z publicznej emisji akcji ponad 20 mln zł