Inwestycja w nowoczesne laboratorium

opublikowano: 11-09-2018, 22:00

Dolnośląski Fundusz Rozwoju wyłożył 2 mln zł na rozwój Bioavlee. Postawił tym samym pierwsze kroki na rynku venture capital.

O początkach rozwoju Bioavlee, spółki, która powstała wokół wyjętej z uczelnianego biurka i wykupionej przez inwestorów, opatentowanej metody wykrywania bakterii, w „PB” pisaliśmy już w lipcu 2016 r. Wówczas można było mówić jedynie o technologicznym projekcie, dziś firma chwali się pozyskaniem kolejnego inwestora — DFR Inwestycyjnego (spółka córka Dolnośląskiego Funduszu Rozwoju) i gotowością do wprowadzeniapierwszego produktu na rynek.

Wrocławska spółka Bioavlee opracowała automatyczny licznik kolonii bakteryjnych, który umożliwia zliczanie nie tylko pojedynczych, ale także zlanych ze sobą w grupy mikroorganizmów. Odbiorcami urządzenia mają być m.in. laboratoria przemysłowe prowadzące analizę i identyfikację drobnoustrojów głównie w oparciu o metody manualne.

— Na rynku polskim będziemy współpracować z jednym z renomowanych dystrybutorów sprzętu laboratoryjnego. Produkt pokażemy także na targach za granicą — już teraz zapowiada Michał Wronecki, prezes Bioavlee.

Spółka pracuje jednocześnie nad kolejnymi rozwiązaniami do wykrywania drobnoustrojów, które mogą znaleźć zastosowanie m.in. w przemyśle kosmetycznym. Bioavlee analizę bakterii oprze na algorytmach IT pozwalających na ich klasyfikację, referencyjnej bazie zdjęć drobnoustrojów, systemie przetwarzania obrazu i big data. W planach ma stworzenie urządzenia do wykrywania drobnoustrojów oraz narzędzia umożliwiającego automatyczny powiew redukcyjny bakterii.

W realizacji planów spółkę wspomagają inwestorzy, m.in. fundusz venture capital Leonarto. Teraz dołączył do nich DFR Inwestycyjny — i na rozwój Bioavlee przeznaczył 2 mln zł.

— Jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy pożyczki ze środków post-JEREMIE, które wciąż budzą duże zainteresowanie małych i średnich przedsiębiorstw. W tym roku trafiło do nich 120 mln zł w postaci instrumentów zwrotnych. Wniosków mamy już na ponad 200 mln zł. A teraz otwieramy nowy rozdział — wpierania firm przez inwestycje kapitałowe. Obecnie mamy 50 firm zainteresowanych współpracą z DFR Inwestycyjnym. Dysponujemy 25 mln zł na realizację tego pilotażowego programu. Szczególną uwagę poświęcimy innowacyjnym spółkom, które będą budowały potencjał gospodarczy regionu — zaznacza Marek Ignor, prezes DFR.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane