JLR, którego właścicielem jest indyjski koncern Tata Motors, zarzuca niemieckiemu koncernowi, że w swoich SUV-ach marek Porsche, Lamborghini, Audi i Volkswagen bez zgody wykorzystuje jego opatentowany system Terrain Response.
Bloomberg przypomina, że Lamborghini Urus, jedno z aut, którego import do USA chce zablokować JLR, dzieli platformę z Bentley’em Bentayga. W 2018 roku Land Rover pozwał Bentley’a niedługo po wprowadzeniu na rynek modelu Bentayga, zarzucając, że jego system Drive Dynamics jest kopią systemu Terrain Response. Bentley próbował unieważnić patent JLR w sądzie w USA oraz amerykańskim urzędzie patentowym, ale bez powodzenia. Proces w tej sprawie zaplanowany jest na luty przyszłego roku.

Oprócz wniosku do USITC producent Land Rovera wystąpił z pozwem przeciwko Volkswagenowi do sądów federalnych w stanach Delaware i New Jersey. Żąda rekompensaty pieniężnej za korzystanie bez zgody z jego technologii. Rozprawy prawdopodobnie zostaną wstrzymane do wydania decyzji przez USITC.