Sprzedawca musi przede wszystkim zapoznać konsumentów z regulaminem sklepu. Z uwagi na RODO - również z polityką prywatności.
Na sprzedawcy ciąży obowiązek informacyjny względem konsumentów. W mediach społecznościowych wiele firm sprzedaje towary, nie umieszczając w widocznym miejscu regulaminu, co nie zmienia faktu, że jest on obowiązkowy. Nie ma natomiast znaczenia, w którym miejscu się znajduje. Można zastosować np. link do regulaminu na stronie firmowej albo oddzielny post lub informacje zapisane w stories.
Sklep przede wszystkim musi zamieścić dane identyfikujące sprzedawcę, czyli podać m.in. nazwę firmy, dane rejestrowe i adres siedziby. Konieczne jest opublikowanie adresu do składania reklamacji, sposobów skontaktowania się z firmą i wymagań technicznych dotyczących przeglądarki. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest poinformowanie konsumenta o wszelkich kosztach, jakie poniesie w związku z zamówieniem i sposobie zapłaty za towar. Musi także wskazać dokładny moment zawarcia umowy. Regulamin musi zawierać postanowienie o obowiązku dostarczenia przez sprzedawcę produktu bez wad oraz terminie i sposobie spełnienia tego świadczenia.
Sprzedawca zobowiązany jest do zapoznania klienta z prawem odstąpienia od umowy. Ma udostępnić wzór formularza, za pomocą którego można tego dokonać. Jeśli kupujący ponosi koszty zwrotu – w regulaminie musi być to przewidziane. Sprzedawca ma obowiązek poinformowania klienta również o braku możliwości odstąpienia od umowy w przypadku zaistnienia przesłanek ustawowych lub wystąpienia okoliczności, w których konsument traci prawo do zwrotu.
Oprócz tego sklep musi zamieścić informacje o czasie trwania umowy, możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur. Warto pamiętać także o tym, że sprzedaż na Instagramie wiąże się z koniecznością zapoznania klientów z polityką prywatności.