Jak promować firmę, mając mały budżet

opublikowano: 16-11-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Ograniczony kapitał nie musi oznaczać rezygnacji z marketingu. Profil firmy w Google jest bezpłatny, a social media i blog kosztują niewiele. Liczy się jakość, a nie ilość.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jak promować małą firmę przy niskim budżecie?
  • Czy są narzędzia stosowane w marketingu, które są darmowe?
  • Co daje Facebook Ads?

Do zapoznania potencjalnych klientów z ofertą przedsiębiorstwa konieczne jest wdrożenie strategii marketingowej.Obecnie przedsiębiorcy mają do wyboru wiele sposobów dotarcia z przekazem do grupy docelowej, jednak to marketing internetowy jest podstawową, najczęściej wykorzystywaną metodą w strategiach firm. Po pierwsze, trudno sobie wyobrazić, aby w czasach, kiedy życie na niemal każdej płaszczyźnie przeniosło się do świata wirtualnego, a internet nie służy już tylko komunikacji międzyludzkiej, przedsiębiorca nie reklamował swojej działalności w tym medium. Po drugie, marketing internetowy - w przeciwieństwie do reklamy w innych mediach - nie musi być drogi. Wystarczy wybrać odpowiednie narzędzia i zoptymalizować działania w sieci.

– Firmy, które nie dysponują budżetem na marketing lub mają mocno ograniczone pieniądze na ten cel, wcale nie muszą rezygnować z promocji w internecie. Z powodzeniem mogą skorzystać z bezpłatnych opcji, jakimi są: wizytówka Google Moja Firma, profile w mediach społecznościowych oraz strona www. A jeśli będę miały nieco większy budżet, wówczas mogą rozważyć korzystanie z kolejnych narzędzi – mówi Wojciech Konieczny, specjalista ds. SEO.

Witryna internetowa

Podstawowe znaczenie w marketingu odgrywa strona firmowa. Nie tylko informuje użytkowników sieci o ofercie przedsiębiorstwa, ale podnosi również jego wiarygodność. Witryna internetowa firmy powinna być nowoczesna i funkcjonalna - to jest już standard - ponadto ważne, aby poruszanie się po niej było intuicyjne. Zamieszczane na stronie teksty powinny być autorskie i oczywiście przyciągać potencjalnego klienta atrakcyjnymi treściami. Firmy powinny zamieszczać w witrynie internetowej także wezwanie do działania, czyli CTA, przez które rozumie się komunikaty i zwroty nawołujące do określonego zachowania - np. kup teraz.

Niskim kosztem:
Niskim kosztem:
Blog lub wideoblog buduje wizerunek przedsiębiorcy jako specjalisty w swojej branży i może pozytywnie wpływać na pozycjonowanie strony firmy.
Adobe Stock

Równie ważna jest atrakcyjność wizualna strony. Wygląd witryny powinien być zbieżny z identyfikacją wizualną firmy. Powinna ona kłaść nacisk na optymalizację strony pod kątem SEO, czyli zwiększenia widoczności witryny np. w Google. Równie ważna jest responsywność, czyli dopasowanie witryny do wyświetlania nie tylko na ekranie komputera, ale również na urządzeniach mobilnych.

– Doskonale sprawdzi się też prowadzenie firmowego bloga. Wpływa on pozytywnie na pozycjonowanie strony, ale również na budowanie wizerunku przedsiębiorcy jako specjalisty w branży – twierdzi Wojciech Konieczny.

Przygotowanie treści na bloga warto powierzyć copywriterom. Doświadczony specjalista wie, jak tworzyć artykuły pod SEO, aby przynosiły one spodziewane efekty.

Google

Oprócz posiadania strony internetowej firma powinna skorzystać z wizytówki Google Moja Firma, której założenie jest darmowe.

- Jest ona pierwszym punktem styku potencjalnego klienta z małą firmą. Widoczna w wyszukiwarce czy w popularnych mapach wpływa na dotarcie do grupy docelowej. Warto zadbać o nią za darmo, korzystając z tej aplikacji – mówi Mateusz Buczkowski, agency marketing manager z Green Parrot.

Dotarcie przedsiębiorstwa do grupy docelowej i zauważenie marki przez potencjalnych klientów to niejedyne zalety wizytówki. Dzięki niej konsumenci mogą poznać również opinie innych nabywców produktów i usług lub kontrahentów na temat oferty firmy lub niej samej. Zaletą wizytówki jest prostota jej założenia. Proces jest intuicyjny i poradzi sobie z nim nawet niedoświadczona osoba.

- Przy wypełnianiu wizytówki wypełniamy dane firmy oraz wstawiamy zdjęcia. W nazwie firmy można zawrzeć słowa kluczowe, które opisują naszą działalność, np. "Kancelaria adwokacka Warszawa" – dodaje specjalista ds. SEO.

Poznaj program konferencji “Customer Experience Transformation”, 12-13 grudnia 2022 >>

Social media

Małe firmy, które mają ograniczony budżet na kampanie marketingowe, powinny skupić się na obecności w serwisach społecznościowych. Social media idealnie sprawdzają się w dotarciu z przekazem do grupy docelowej i budowaniu zaangażowania potencjalnych klientów. Przedsiębiorcy powinni rozważyć opcję skorzystania z Facebook Ads, czyli systemu reklamowego w najsłynniejszym serwisie społecznościowym.

– System reklamowy Facebooka pozwala małym firmom dotrzeć do bardzo precyzyjnych odbiorców: z danego regionu, miasta czy nawet ulicy, osób z konkretnymi zainteresowaniami czy zwyczajami. Właśnie dlatego dobrze zaprojektowana i zaprogramowana reklama na Facebooku i Instagramie może regularnie zapewniać małym biznesom nowych klientów online i offline - nawet z budżetem Facebook Ads na poziomie kilkuset złotych miesięcznie – wyjaśnia Mateusz Buczkowski.

Priorytetem jakość

Małe firmy powinny pamiętać, że w działaniach marketingowych liczy się jakość, a nie ilość, dlatego warto starannie dobierać narzędzia i planować kampanie marketingowe. Dzięki temu małe przedsiębiorstwa mogą optymalizować ponoszone koszty i faktycznie znacznie zmniejszyć nakłady finansowe na marketing. Równie ważne jest monitorowanie postępów prowadzonych działań, a w razie konieczności – wprowadzanie zmian.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane