Jak sprzedawać, to za granicą

Apator, Oponeo.pl i Ursus doszły do ściany z pozyskiwaniem klientów w kraju. Pole do popisu mają za granicą.

Trzy spółki różnią się wielkością, ale mają jedną wspólną cechę — konieczność ekspansji zagranicznej. Apator gra w innej lidze — jego kapitalizacja to 1,2 mld zł. Wartość rynkowa Oponeo.pl to niespełna 150 mln zł, a Ursusa jeszcze prawie o połowę mniej, ale to właśnie ta marka jest najbardziej rozpoznawalna za granicą, bo produkowane w Warszawie maszyny rolnicze sprzedawane były tam od kilkudziesięciu lat. Giełdową spółkę z dawnymi zakładami mechanicznymi formalnie wiąże tylko nazwa, ale to wystarczy, by spieniężać tradycję. Wartość kontraktów, zdobytych ostatnio w Etiopii i w Pakistanie, szacowane jest w sumie na około 100 mln USD. To umowy wieloletnie — azjatycki został podpisany na 20 lat. Spółka planuje dalszy rozwój sieci dystrybucji zagranicznej, a raczej jej odbudowę, bo dawniej sieć oplatała znaczną część Afryki, Azji i Bałkanów. To konieczność, bo w Polsce udział Ursusa w rynku to ledwie 3 proc. i o jego zwiększenie jest bardzo trudno.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 1 zł za pierwszy miesiąc
potem 79 zł
Zrób sobie prezent z okazji 25. urodzin „PB”! Czytaj najlepsze treści biznesowe w Polsce w promocyjnej cenie
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ