Jakie tematy poruszać w firmowych social mediach

Justyna Klupa
opublikowano: 2024-03-06 20:00

Przedsiębiorcy powinni publikować informacje pożądane przez ich potencjalnych klientów. Jeśli nie mają pomysłu, na jaki temat pisać, z pomocą przyjdzie im AI i... kalendarz.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • O czym przedsiębiorcy mogą pisać w social mediach?
  • Gdzie szukać inspiracji podczas poszukiwań tematów postów?
  • Który z serwisów społecznościowych jest wiodącym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dużą rolę w dotarciu do konsumentów odgrywa social media marketing. Polega on między innymi na publikowaniu treści w wybranych serwisach społecznościowych. O czym pisać w firmowych social mediach? Przede wszystkim o tym, co interesuje obecnych lub potencjalnych klientów.

- Ważne jest przy tym, żeby firma była w swoich przekazach autentyczna. Nie może w mediach społecznościowych pisać o wartościach, które nie są dla niej w rzeczywistości istotne – i gdy działaniami nie potwierdza, że się nimi kieruje. Przedsiębiorca powinien stworzyć w tym celu własną strategię komunikacji i mieć zaplanowane, jakiego rodzaju treściami będzie komunikować się z odbiorcami. Im ciekawsze materiały będzie publikować dla grupy docelowej, na tym większe zasięgi może liczyć – mówi Katarzyna Granops-Szkoda, prezes firmy Sprawny.marketing.

Inspiracją święta

Przedsiębiorcy powinni skupić się na publikacji porad, wniosków z raportów oraz ciekawostek z branży i własnych spostrzeżeń. Poza tym dobrą praktyką jest zamieszczanie postów dotyczących ważnych wydarzeń z życia firmy, takich jak np. zmiana siedziby lub członków zarządu albo wypuszczenie na rynek nowego produktu. Jeśli przedsiębiorcy wyczerpały się pomysły dotyczące treści, powinien sięgnąć po… kalendarz. Może znaleźć w nim święta, które są doskonałym pretekstem do zaczepienia potencjalnych klientów i nawiązania z nimi relacji. I tak przykładowo 15 marca wypada Światowy Europejski Dzień Konsumenta. Przedsiębiorca może zwrócić uwagę na najważniejsze prawa kupujących i zapewnić potencjalnych klientów o ich przestrzeganiu. Z kolei 8 września jest Dzień Dobrych Wiadomości i Dzień Marzyciela. W jaki sposób firma może wykorzystać to święto? Przykładowo publikując wiadomość z rabatem, który byłby marzeniem każdego klienta. Natomiast 20 stycznia obchodzony jest Dzień Poznania Swoich Klientów. To idealny pretekst do uzyskania informacji na temat grupy docelowej. Kontekst zawsze można zgrabnie dopasować do okazji.

Jeśli przedsiębiorcy wciąż brakuje pomysłów, o czym ma pisać w social mediach, rozwiązaniem jego problemów może być sztuczna inteligencja.

– Właściciel firmy powinien wykorzystać narzędzia typu ChatGPT poprosić o podanie np. 10 pomysłów wiadomości dotyczących danej tematyki. W dalszej kolejności w ,,rozmowie” z chatem może zwrócić się o rozwinięcie którejś z propozycji lub przeredagowanie tych, które już zostały przedstawione. Narzędzia AI są w stanie wyszukać w internecie także pomysły postów związanych z daną branżą, które mogą stanowić inspirację dla przyszłych działań – podpowiada Katarzyna Granops-Szkoda.

Z czego jeszcze może skorzystać przedsiębiorca w trakcie planowania treści wiadomości?

– Z pomocą przyjdzie mu Facebook. Opcja Transparentność strony zapewnia podgląd reklamy konkurencji, co również może stanowić cenne źródło inspiracji – dodaje prezes firmy Sprawny.marketing.

Poznaj program “Digital Customer Experience ’24”, 28 maja 2024, Warszawa >>

Jest o co walczyć

Z badania przygotowanego przez firmę IAB Polska, Polskie Media Internetu i Gemius wynika, że z serwisów społecznościowych korzysta 93 proc. polskich użytkowników internetu. Na których z nich potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu? Wiodący pod tym względem jest TikTok. Użytkownicy sieci poświęcają na niego średnio godzinę i 22 minuty dziennie. Drugą platformą pod względem czasu, jaki spędza na niej użytkownik, jest YouTube – przeciętnie jest to godzina i 16 minut w ciągu dnia. Dopiero na trzeciej pozycji plasuje się Facebook. Użytkownicy spędzają na nim średnio 51 minut dziennie.