Japonia: nowy wariant koronawirusa u czworga podróżnych z Brazylii

  • PAP
opublikowano: 10-01-2021, 21:39

Nowy wariant koronawirusa wykryto u czworga podróżnych ze stanu Amazonas na północnym zachodzie Brazylii - poinformowało w niedzielę japońskie ministerstwo zdrowia. Jest to najnowszy wykryty szczep SARS-CoV-2 i zdaniem władz Brazylii może być on bardziej zaraźliwy.

Pixabay.com

Przedstawiciel resortu powiedział, że trwają badania nad skutecznością szczepionek przeciwko nowemu wariantowi, różniącemu się od wysoce zakaźnych wariantów zdiagnozowanych po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii i RPA, które spowodowały wzrost liczby zakażeń.

"W tej chwili nie ma dowodów na to, że nowa odmiana wykryta u tych osób z Brazylii jest wysoce zaraźliwa" - powiedział na konferencji prasowej ministerstwa szef Państwowego Instytutu Chorób Zakaźnych Takaji Wakita, który kieruje rządowym zespołem ekspertów.

Mimo to brazylijskie ministerstwo zdrowia przekazało, że zostało powiadomiona przez władze Japonii, iż nowy wariant ma 12 mutacji, a jedna z nich została już zidentyfikowana również w szczepach wykrytych w Wielkiej Brytanii i RPA. "Sugeruje to potencjalnie wyższą zaraźliwość wirusa" – wskazał resort.

Z czworga podróżnych, którzy przybyli do Tokio 2 stycznia, mężczyzna w wieku ponad 40 lat miał problemy z oddychaniem, 30-kilkuletnia kobieta skarżyła się na ból głowy i gardła, a kilkunastoletni chłopak miał gorączkę, natomiast nastoletnia dziewczyna nie miała żadnych objawów – podało japońskie ministerstwo zdrowia.

Wszyscy podróżni przechodzą kwarantannę na lotnisku Haneda w Tokio – poinformował brazylijski resort.

Po gwałtownym wzroście liczby przypadków koronawirusa Japonia ogłosiła w czwartek stan wyjątkowy dla Tokio i trzech sąsiadujących z nim prefektur. Według danych japońskiego nadawcy publicznego NHK do tej pory w Japonii potwierdzono zakażenie koronawirusem u ok. 289 tys. osób, a 4061 osób z Covid-19 zmarło.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane