Analitycy Jefferies powołują się na członków władz chińskiego Leapmotor, który ma join venture ze Stellantis, do którego należy fabryka w Tychach. Według menedżerów chińskiej spółki, pierwsze auta T03 zjechały z linii montażowej polskich zakładów już w ubiegłym tygodniu. Produkcja masowa ma ruszyć od września.
Analitycy Jefferies twierdzą, że joint venture Leapmotor i Stellantis planuje również produkcję drugiego modelu auta elektrycznego w polskim zakładzie. Od drugiego kwartału 2025 roku ma powstawać tam SUV o nazwie A12. Leapmotor miał również zacząć przygotowywać lokalizację produkcji części.
Według Jeffries, koszt produkcji w polskim zakładzie to ok. 400-500 EUR na auto i jest zbliżony do tego w Chinach. We Włoszech to ok. 1000 EUR.
Stellantis stworzył w maju z chińskim Leapmotor joint venture, Leapmotor International, które od września ma zacząć sprzedawać auta elektryczne w 9 krajach UE. Prezes europejskiego koncernu Carlos Tavares sygnalizował w ubiegłym tygodniu, że Stellantis może szybciej przenieść produkcję niektórych modeli aut chińskiego partnera do Europy jeśli ogłoszone przez Unię Europejską dodatkowe cła na „elektryki” z Chin wejdą w życie na początku lipca.