Johnson Matthey podpisał także 10-letni kontrakt z kanadyjskim Nemaska Lithium na dostawę surowca

Budowa fabryki w Koninie ma zacząć się jeszcze w tym roku. Będzie miała potencjał produkcyjny wynoszący 100 tys. ton tlenku litowo niklowego (eLNO) rocznie. Produkcja może ruszyć w 2021-2022 roku.
Reuters przypomina, że Johnson Matthey zapowiadał w 2017 roku, że przygotowuje się na transformację na napęd elektryczny aut i zamierza zainwestować 200 mln GBP w rozwój technologii nowej generacji. Koncern zapowiadał wówczas, że chce zbudować fabrykę w Europie, ale nie podał gdzie.
To kolejna w ostatnich dniach informacja o inwestycji w Polsce w produkcję komponentów akumulatorów aut elektrycznych. W środę południowokoreańskie SK Innovation ogłosiło, że zbuduje w Polsce fabrykę separatorów, kluczowych elementów akumulatorów do aut elektrycznych. Wartość inwestycji ma wynieść 335 mln EUR. Budowa zacznie się w trzecim kwartale obecnego roku, a produkcja ruszy w trzecim kwartale 2021 roku.