“Każdy, kto w tym roku dołączy do firmy, przejdzie szybkie szkolenie inżynieryjne, żeby zostać przygotowanym na sztuczną inteligencję przyszłości” - powiedziała Mary Erdoes, która zarządza aktywami i majątkiem.
“Koniec z pracą bez radości”
Erdoes wyjaśniła, że AI pomaga w jej dziale w dwóch kwestiach: oszczędzaniu czasu pracy i generowaniu wyższych przychodów. Jak zauważyła, technologia skraca czas spędzany na “polowaniu i dłubaniu”, dzięki czemu bankierzy mogą pobierać pewne informacje o potencjalnych inwestycjach w momencie, gdy rozmawiają z klientami przez telefon.
Ponadto zniknie “praca bez radości”, ponieważ powtarzalne, rutynowe zadania zostaną wyeliminowane, jak zaznaczyła Erdoes. Dzięki AI niektórzy analitycy zaoszczędzili od dwóch do czterech godzin czasu pracy.
Wpływ na ponad 100 tys. osób
JP Morgan wycenia powstającą technologię w banku między 1 do 1,5 mld USD. Sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na 60 tys. programistów firmy i 80 tys. pracowników operacyjnych i konsultantów telefonicznych.