Już ruszyła Radiowa Akademia Golfa
RMF FM, Polskie Radio i Radio Zet rozpoczęły kolejny etap realizacji programu komunikacyjnego Porozumienie za Radiem. Walka toczy się o zwiększenie udziału radiowych rozgłośni w rynku reklam do poziomu 8,5 proc. W First Golf & Country Club, w Rajszewie uroczyście zainaugurowano Radiową Akademię Golfa dla dyrektorów domów mediowych i działów mediów agencji reklamowych.
Uczestnicy Radiowej Akademii Golfa spotykać się będą w Rajszewie przez dwa miesiące, by pod okiem trenerów poznawać stopniowo tajniki gry w golfa. Pierwszym sprawdzianem będzie Miniturniej Golfowy, a całą akcję zakończy uroczysty turniej Radio Golf Cup. Zawodnicy trenują w ośmioosobowych grupach codziennie po godzinach pracy.
— Wszystkim się to podoba. Jestem mile zaskoczony, że mają ambicję i cierpliwość. Nie odstraszają ich nawet komary i niemała odległość od Warszawy — komentuje zaangażowanie uczestników Radiowej Akademii Golfa Łukasz Wojdyński, trener z Rajszewa.
Radio Golf Cup i poprzedzająca turniej nauka gry w golfa to element kampanii Porozumienie za Radiem, której jednym z założeń jest dotarcie do osób decydujących o budżetach mediowych. Celem działań prowadzonych wspólnie przez trzy największe polskie radiostacje jest przekonanie ich, że radio jest skutecznym przekaźnikiem wszelkiego rodzaju informacji, także reklamy. Posługują się przy tym wynikami badań.
— Podoba mi się, że rozgłośnie zdecydowały się zrezygnować z konkurowania między sobą i przemówić jednym głosem. To powinno przynieść dobre efekty — mówi Jakub Potrzebowski, Deputy Media Director w Zenith Media Saachi & Saachi.
— Nasze spotkania w Rajszewie i wspólna gra w golfa sprzyjają wzajemnemu zbliżeniu się ludzi, którzy zarządzają mediami, z tymi, którzy je kupują. Nie należy się jednak spodziewać, że przy podejmowaniu decyzji zastąpi to wyniki badań — dodaje Jerzy Zawilski, dyrektor działu mediów w agencji Ad Fabrika.
Bez względu jednak na spodziewane efekty pomysł zorganizowania tego rodzaju rozłożonej w czasie imprezy integracyjnej spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.
— Zrobić nawet kilkudniową imprezę to nie sztuka, ale sprawić, by ludzie mogli się zaprzyjaźnić ze sobą i radiostacjami, to pomysł na tyle niekonwencjonalny, że może okazać się skuteczny — komentuje Dariusz Kowalski, dyrektor mediów w agencji Testardo.
PRASA MOŻE STRACIĆ: Radio ma szansę zwiększyć swój udział w torcie reklamowym, ale nie kosztem telewizji, która w Polsce jest relatywnie tania i skuteczna. Stracić może raczej prasa. Bez względu na wynik przyznaję, że Radiowa Akademia Golfa to świetny pomysł — zapewnia Dariusz Kowalski, dyrektor mediów w agencji Testardo.
SZCZEGÓLNA OKAZJA: Jakub Potrzebowski, Deputy Media Director w Zenith Media Saachi & Saachi, pierwsze kije golfowe dostał wiele lat temu od matki chrzestnej z Ameryki, ale długo nie miał okazji ich wypróbować. Grywa w Rajszewie od czasu do czasu. Być może po treningu w Radiowej Akademii Golfa złapie bakcyla (na fotografii po lewej z trenerem Łukaszem Wojdyńskim).
ŚWIETNY POMYSŁ: Wspólna gra w golfa to okazja do spędzenia ze sobą pięciu godzin w atmosferze autentycznego relaksu. Żadna inna impreza integracyjna tego nie zapewni — mówi Maciej Markowski, marketing manager w Arthur Andersen Consulting, który od dwóch lat organizuje firmowe turnieje w Rajszewie i od pewnego czasu także sam trenuje.
Z SAMOZAPARCIEM: Na razie nauka nie idzie mi najlepiej, ale czuję, że mam potencjał. Żyły sobie wypruję, żeby wygrać, ale za wynik nie ręczę — mówi nieco żartobliwie Jerzy Zawilski, dyrektor mediów w agencji Ad Fabrika (na zdjęciu po lewej z Łukaszem Wojdyńskim, trenerem z Rajszewa)