Od 18 lat potentatem wśród globalnych telewizji biznesowych jest amerykańska CNBC.
Na początku IV kwartału tego roku CNBC przybędzie poważny konkurent. Powstanie nowego kanału biznesowego Fox Business Channel zapowiedział Rupert Murdoch, właściciel News Corporation i Fox News. Inną amerykańską telewizją, która od 1994 r. przekazuje najświeższe informacje z rynków finansowych świata, jest Bloomberg. Poza angielską można ją oglądać w sześciu innych wersjach językowych: niemieckiej, włoskiej, hiszpańskiej, francuskiej, tureckiej i japońskiej. Nie znaczy to, że w niektórych z krajów, gdzie odbiera się ten kanał, brakuje rodzimych telewizji ekonomicznych. Większość z nich nadaje od lat 90. ubiegłego lub od początku obecnego wieku.
Na przykład nasi zachodni sąsiedzi, Niemcy, mają dwa takie kanały: n-tv i Deutsches Anleger Fernsehen (DAF), a także specjalny kanał biznesowy w stacji N24. W 2001 r. na stworzenie wspólnego serwisu ekonomicznego zdecydowały się Holland Media Group i Belgian Business Television. Tak powstała holenderska stacja RTL Z. Od ponad trzech lat biznesowy kanał działa również w Rosji. RBC TV (Russian Business Channel) dociera do 600 miast i ponad 50 milionów widzów. Oficjalnie współpracuje z CNBC i CNN, korzystając z ich serwisów ekonomicznych.