Kasa rolnicza przestroi Matrix

Mariusz Zielke
opublikowano: 19-12-2008, 00:00

KRUS do likwidacji? Raczej nie, bo kasa ostro inwestuje w informatykę i modernizację systemów.

KRUS do likwidacji? Raczej nie, bo kasa ostro inwestuje w informatykę i modernizację systemów.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenie Społecznego (KRUS), odpowiednik ZUS dla rolników, zaprosiła firmy informatyczne do przetargu na dostawę platformy integracyjnej dla swoich systemów. Budżet projektu wynosi 14 mln EUR, ale inwestycje dojdą do 27 mln EUR.

Zarobek jest spory, więc firmy chętnie powinny ustawić się w blokach startowych.

— Zainteresowanie przetargiem jest bardzo duże. O udostępnienie dokumentacji wystąpiły 24 firmy, co może przełożyć się na dwucyfrową liczbę ofert — informuje Mariusz Ulicki, dyrektor IT KRUS.

Pomoc bankierów

To początek unowocześnienia i centralizacji systemów informatycznych. Rolnicza kasa ma na inwestycje w IT blisko 27 mln EUR. W większości to pożyczka z Banku Światowego (10 proc. dokłada KRUS). Kasa starała się o pieniądze unijne i być może je dostanie.

Obecny przetarg jest rozgrywany według procedur Banku Światowego. KRUS oczekuje dokumentacji i ofert w języku angielskim. Firmy mają niewiele czasu — należy je złożyć do 8 stycznia 2009 r.

— To bardzo mało czasu, szczególnie dla firm, które nie obserwowały tego klienta wcześniej. Dokumentacja projektu jest bardzo obszerna, a w KRUS funkcjonuje bardzo dużo systemów — mówi jeden z naszych informatorów.

Jacek Dubiński, były prezes KRUS, mówił "PB", że systemy kasy to prawdziwy Matrix.

— Obecny system to kilkanaście aplikacji oraz ponad 500 rozproszonych baz danych kilku różnych producentów, przetwarzanych w ponad 290 niezależnych lokalizacjach — mówił w czerwcu 2007 r.

Koniec monopolu

W tym Matriksie mogły się więc poruszać praktycznie tylko firmy od lat obsługujące KRUS. Monopol na obsługę głównych systemów tej instytucji zapewniły sobie ZETO Bydgoszcz i Unizeto Szczecin.

Jacek Dubiński zapewniał, że przetarg finansowany z Banku Światowego będzie jednak otwarty i dużo bardziej konkurencyjny niż poprzednie, w których zwycięzca był z góry znany. Według informacji "PB", początkowo planowano jednak zamówienie zupełnie nowego systemu, a nie wdrożenie platformy integracyjnej wraz z modernizacją obecnych

Cele przetargu

automatyzacja przetwarzania danych i obniżenie kosztów usług

szybszy dostęp do danych niezależnie od ich lokalizacji, w efekcie skrócenie obsługi wniosków

umożliwienie monitorowania procesu obsługi klientów

dostęp do informacji dla klientów przez internet

poprawa współpracy z administracją

wzmocnienie mechanizmów zarządzania

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu