Każdy ma swój CD Projekt

opublikowano: 04-06-2019, 22:00

Popularność nie zawsze idzie w parze ze znajomością — także na warszawskiej giełdzie.

Tu — jak wynika z rankingu popularności spółek w portalu Bankier.pl (tworzonego na podstawie liczby odsłon profilu firmy) CD Projekt utrzymał pozycję lidera. Tymczasem z sondy na Twitterze, przeprowadzonej przez Puls Inwestora, wynika, że 68 proc. ankietowanych nie wie, jak poprawnie wymawia się nazwę producenta gier. Najczęściej pojawiającą się odpowiedzią był Sidi Projekt (38 proc.), ale odpowiadano również Cidi Projekt, a nawet Sidi Prodżekt.

Tymczasem nazwę czterokrotnego zwycięzcy rankingu Giełdowa Spółka Roku wymawia się Cede Projekt. Takiej odpowiedzi udzielił zaledwie co trzeci ankietowany. Przedstawiciele spółki, która szykuje się do targów E3 w Los Angeles (rynek oczekuje, że ujawniona zostanie tam data premiery „Cyberpunka 2077”), nie widzą w różnych wersjach wymowy nazwy problemu komunikacyjnego.

— Nie wprowadza to nieporozumień — twierdzi Karolina Gnaś, dyrektor ds. relacji inwestorskich.

Podkreśla, że nazwa CD Projekt wywodzi się od tego, że na początku działalności firma zajmowała się głównie dostarczaniem na polski rynek oprogramowania na płytach CD importowanego z USA.

— We wczesnych latach 90. był to przełomowy nośnik i gry na nim dopiero wchodziły na rynek — dodaje Karolina Gnaś.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu