KGHM rozważa cztery inwestycje zagraniczne, m.in. w Chinach

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-11-2005, 20:19

Dyrektor ds. nowych przedsięwzięć inwestycyjnych KGHM  Herbert Wirth poinformował, że koncern rozpatruje cztery inwestycje za granicą - w Ameryce Łacińskiej, Chinach, na Pacyfiku i w rejonie afrykańskim. KGHM jest zainteresowany wejściem w inwestycje wraz z innym partnerem.

Dyrektor ds. nowych przedsięwzięć inwestycyjnych KGHM  Herbert Wirth poinformował, że koncern rozpatruje cztery inwestycje za granicą - w Ameryce Łacińskiej, Chinach, na Pacyfiku i w rejonie afrykańskim. KGHM jest zainteresowany wejściem w inwestycje wraz z innym partnerem. Spółka rozpatruje dwie opcje dla projektów zagranicznych - wejścia kapitałowego lub też w funkcji operatora górniczego.

W lipcu przedstawiciele KGHM informowali, że spółka bierze pod uwagę współpracę z Chińczykami przy eksploatacji złoża w Zambii. Lubiński koncern wszedłby do istniejącej już kopalni na zasadzie operatora górniczego. Szacowana roczna wielkość wydobycia złoża w Zambii wynosiłaby ok. 100 tys. ton i przy takim poziomie eksploatacja potrwałaby od 7 do 9 lat.

Zambijskie złoże znajduje się przy granicy z Kongiem, gdzie Polska Miedź - kosztem ok. 10-12 mln USD - stawia instalację do odzysku miedzi i kobaltu ze złoża, do eksploatacji którego ma prawa.

Wcześniej spółka podawała też, że prowadzi analizy wydobycia złóż w Rio Blanco w Peru oraz Tempakan na Filipinach. Koncern chce wydobywać surowce w tanich kopalniach odkrywkowych m.in. w Ameryce Południowej i Afryce; zdaniem ekspertów spółki, koszty wydobycia są tam o 1/3 niższe od tych, jakie spółka ponosi, eksploatując rodzime złoża.

KGHM działa obecnie w Afryce na zasadach samodzielnego operatora górniczego. Na tamtejszym rynku jest obecny od 1997 r., od kiedy podjęto eksploatację złoża Kimpe w Kongu. Jednak ten projekt, zamiast spodziewanych zysków, przyniósł straty - zarząd Polskiej Miedzi zakupił wówczas złoże od pośrednika i ze względu na niekorzystne warunki musiał renegocjować kontrakt. Inwestycja przyniosła straty również dlatego, że nie było wystarczających możliwości przerobu wydobywanej rudy na miejscu.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane