Kia wzrosła o 5 proc. w środę w Seulu i zwiększyła tym samym kapitalizację rynkową do 41,3 bln wonów (31 mld USD). Tymczasem Hyundai odnotował wzrost o 2,4 proc. do 41,1 bln wonów. Kia - produkująca takie popularne modele, jak EV6, Sorento i Niro - stała się piątą najbardziej wartościową spółką w kraju.
Firmie udało się przegonić Hyundai po raz pierwszy od 2001 r. W 1998 r. została uratowana od bankructwa przez giganta, a dwa lata później powstała ich spółka-matka, czyli Hyundai Motor Group.
“Dobre przygotowanie do produkcji samochodów EV”
Akcje Kia podrożały o 17 proc. od 25 stycznia, kiedy firma ogłosiła plan wykupu akcji o wartości 500 mld wonów. Spółka liczy na osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie prawie 12 proc. w 2024 r.
“Kia jest dobrze przygotowana do produkcji tańszych pojazdów elektrycznych. Mnóstwo budżetowych modeli pojawi się jeszcze w tym roku” - skomentował YongJin Jung, analityk Shinhan Securities.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Kia wzrośnie o 50 proc. do 270 tys. sztuk w 2024 r., jak szacuje. W ubiegłym roku firma sprzedała 11 545 pojazdów EV na całym świecie, z kolei Hyundai 158 110.