Kingfisher osiągnął w pierwszym kwartale o 18 proc. wyższy zysk niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Trzecia na świecie sieć sklepów z artykułami budowlano-montażowymi poprawia wyniki m.in. dzięki rosnącej aktywności na rynkach zagranicznych.
Kingfisher, właściciel m.in. sieci sklepów Castorama, osiągnął 123 mln GBP zysku operacyjnego w kwartale rozrachunkowym zakończonym 1 maja. Brytyjska spółka poprawiła wyniki redukując w ciągu pięciu lat liczbę dostawców z 8 do 5 tys. Zwiększyła jednocześnie liczbę sklepów we Włoszech, Polsce, Chinach i na Tajwanie.
Sprzedaż osiągnięta przez grupę Kingfisher w pierwszym kwartale wzrosła o 10 proc. do 1,9 mld GBP. W Wielkiej Brytanii, włączając internetowy oddział spółki Screwfix, wzrosła w pierwszym kwartale o 6,5 proc. do 1,13 mld GBP. Sprzedaż w działających co najmniej od roku należących do spółki francuskich sieci Castorama i Brico Depot wzrosła o 8 proc.
Przychody spółki z działalności poza Wielką Brytanią i Francją wzrosły o 28,6 proc., głównie za sprawą blisko 53 proc. wzrostu sprzedaży zanotowanego przez Castorama Poland.
Oczekiwany wzrost cen materiałów budowlanych po wejściu Polski do Unii Europejskiej spowodował znaczny wzrost obrotów polskiego oddziału Castoramy. Osiągnięty przez nią zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie w pierwszym kwartale z 6,3 do 13,7 mln GBP.
MD, Bloomberg