Klarna zostaje pierwszym sponsorem żeńskiej drużyny Legia Ladies

Alicja Skiba
opublikowano: 2023-04-05 12:00

Żeński klub piłki nożnej Legia Ladies i międzynarodowy fintech Klarna połączyły siły. Dostawca płatności założony przez Sebastiana Siemiątkowskiego został pierwszym oficjalnym sponsorem kobiecej drużyny.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Inicjatywa ma znaczenie, ponieważ liczba zawodniczek w Polsce jest sześciokrotnie mniejsza, niż w krajach takich jak Niemcy, Holandia, Francja, czy Szwecja, jak przekonuje Łukasz Dwulit, szef Klarna Poland.

“Chcemy wspierać organizacje, które starają się zmienić status quo. Do takich niewątpliwie należy drużyna Legia Ladies. Dla Klarny bardzo ważne jest wspieranie równości i walka ze stereotypami. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca przyczyni się do zmiany obrazu piłki nożnej kobiet i do wzrostu jej popularności” - komentuje.

Amana Moura-Pietrzak nie kryła zadowolenia, że znalazł się “sponsor, który jest zainteresowany rozwojem dyscypliny”. “Liczymy na wzrost liczby dziewczyn w naszych barwach i pozytywną zmianą wizerunku piłki kobiecej w skali krajowej” - podkreśliła.

Klub zagra w Hiszpanii dzięki wsparciu

Seniorski skład drużyny sponsorowanej przez Klarnę powstał w 2020 r. Legionistki rozegrały od tamtego czasu 50 spotkań i w 2021 r. zdobyły Puchar Polski na szczeblu Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej. Większość zawodniczek na co dzień pracuje w innym zawodzie, a piłka nożna jest dla nich dodatkowym zajęciem. Dzięki wsparciu finansowemu Klarny klub będzie mógł rozegrać zimowe zgrupowanie w Hiszpanii oraz uzupełni sprzęt treningowy.

Liczba polskich zawodniczek wzrasta

W Polsce obecnie ponad 25 tys. zawodniczek uczestniczy w krajowych rozgrywkach piłkarskich, 800 ma uprawnienia trenerskie, a prawie 500 sędziuje mecze, jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PZPN. To znaczny wzrost, ponieważ w 2013 r. w Polsce były raptem 3 tys. zawodniczek.

W dalszym ciągu jesteśmy daleko za Zachodem. W Niemczech w klubach piłkarskich są 203 tys. kobiet, w Holandii 155 tys., a Francji i Szwecji po ok. 120 tys.

Odroczone płatności w e-sklepie

Pod koniec roku “Puls Biznesu” informował, że Klarna weszła we współpracę z Legią Warszawą. W e-sklepach z biletami i produktami klubowymi pojawił się pakiet usług płatniczych, w tym odroczone płatności [z ang. buy now, pay later, BNPL — red.]. Ponadto Legia ma możliwość korzystania z narzędzi marketingowych, pozwalających zwiększyć ruch na stronie.

Klarna współpracuje również z innymi żeńskimi drużynami piłki nożnej na świecie, m.in. z Angel City FC z Los Angeles.