Klientom British Airways anulowano bilety, bo były... za tanie

opublikowano: 20-06-2018, 20:41
aktualizacja: 20-06-2018, 20:41

Co najmniej 2 tys. pasażerów linii British Airways zostały anulowane bilety, ponieważ ceny ich zakupu – przez pomyłkę - okazały się zbyt niskie.

Ali Shah, szef biura podróży Travel Up powiedział stacji BBC, że podejrzewa, że podobny problem dotyczyć może klientów pięciu innych agencji podróży, które sprzedały bilety, z winy przewoźnika, po zaniżonej cenie.

Zobacz więcej

Samoloty British Airways

Bloomberg

BA przeprosiły za błąd, który dotyczył lotów do Tel Awiwu i Dubaju, ale przewoźnik odmówił odpowiedzi na pytanie, ile osób zostało nim dotkniętych. Płacili oni około 195 GBP za bilet. 

Wypowiadający się dla BBC klienci linii są źli, że ich bilety nie są honorowane.

Shah powiedział, że bilety na wspomniane loty zazwyczaj kosztujące grubo ponad 200 GBP były reklamowane za 1 GBP plus opłaty lotniskowe, które mogą wynosić kilkaset funtów, i obejmowały okres 24 godzin licząc od 17:45 BST w dniu 11 czerwca.

Agent, który powiedział, że ucierpiało ponad 2000 jego klientów, stwierdził, że „to bardzo okrutne dla klientów, ponieważ zarezerwowali te loty w dobrej wierze i oczekiwali, że zostaną uhonorowani”.

Ale potrafię też zrozumieć stanowisko British Airways, to ludzki błąd – oświadczył Shah.

To, czy BA miały prawo anulować bilety, zależy prawdopodobnie od tego, czy były one tak tanie, że tak zwany błąd powinien być oczywisty dla klientów.

Gdyby były one o wiele tańsze od porównywalnych biletów, firma mogłaby argumentować, że dokonała "jednostronnego błędu" w swoich cenach.

Ale problem BA polega na tym, że szybkie wyszukiwanie w Internecie ujawnia loty z Londynu do Tel Awiwu, które są w sprzedaży za około 215 funtów. Zatem taryfa BA w wysokości 195 funtów może nie wydawać się wyjątkowo dobra.

James Daley, dyrektor zarządzający Fairer Finance, uważa, że BA może się mylić, nie chcąc ponieść konsekwencji swojego błędu.

Nie rozumiem, jak technicznie mogliby się z tego wykręcić, to ich, i tylko ich błąd" – powiedział Daley, namawiając klientów do zorganizowanej akcji.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Klientom British Airways anulowano bilety, bo były... za tanie