Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zakończyła nabór dotacyjny z poddziałania 3.2.1 programu Inteligentny Rozwój („Badania na rynek”). Do rządowej agencji wpłynęło 412 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę ok. 2,4 mld zł. Tymczasem budżet konkursu wynosi 500 mln zł. Z tej kwoty 65 mln zł popłynie do przedsiębiorców, którzy prowadzą projekty na Mazowszu, a reszta do MŚP z pozostałych województw. O skali wsparcia decyduje lokalizacja przedsięwzięcia i wielkość firmy ubiegającej się o wsparcie.
Przedstawiciele rządowej agencji podkreślają, że z powodu pandemii ok. 300 przedsiębiorców zwróciło się do PARP o wydłużenie terminu składania wniosków o 14 dni. Dlatego kwota dofinansowania, o jaką ubiegają się wnioskodawcy, może się jeszcze zwiększyć.
Beneficjenci będą mogli przeznaczyć wsparcie na wdrożenie wyników prac B+R.
– Fundusze unijne wspierają innowacyjną działalność firm. Konkurs Badania na rynek pokazuje, że polscy przedsiębiorcy chcą inwestować w nowatorskie rozwiązania – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister funduszy i rozwoju regionalnego.
Dotacje pomagają MŚP wytworzyć i wprowadzić do sprzedaży nowe lub znacznie ulepszone produkty, a także wdrożyć innowacyjne procesy technologiczne będące wynikiem wcześniej przeprowadzonych lub zleconych przez wnioskodawcę prac B+R.
O dofinansowanie mogli ubiegać się przedsiębiorcy, którzy działają na terenie Polski i mają za sobą przynajmniej jeden pełny rok obrotowy. W ciągu trzech lat poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie minimalny próg przychodów dla mikro i małych firm w jednym zamkniętym roku obrotowym musiał wynieść 600 tys. zł. W przypadku średnich przedsiębiorstw był to 1 mln zł.
– Polscy przedsiębiorcy są niezwykle kreatywni i chcą rozwijać firmy nawet w niepewnych czasach. Już nie tylko właściciele dużych przedsiębiorstw myślą o inwestycjach w B+R, ale również przedstawiciele MŚP – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.