Kolejne polskie firmy wchodzą na węgierski rynek

  • PAP
opublikowano: 22-07-2019, 20:50

Zamojski Stalprodukt i krakowski Skalmar wprowadziły swoje produkty na rynek węgierski - poinformowała w poniedziałek Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Jak czytamy w informacji, krakowski producent systemów zabezpieczających Skalmar oraz Stalprodukt z Zamościa, wytwarzający drzwi oraz stolarkę aluminiową, debiutują na rynku węgierskim.

"Polskie firmy budowlane wykorzystują dobrą koniunkturę na Węgrzech" – skomentował szef węgierskiego biura PAIH Marcin Karaskiewicz. Dodał, że polskie produkty są cenione za jakość, a nasze firmy są coraz lepiej przygotowane do ekspansji zagranicznej. Zaznaczył, że obydwie spółki weszły na węgierski rynek zaledwie kilka miesięcy po swym udziale w Międzynarodowych Targach Budowlanych Construma 2019 w Budapeszcie.

Dyrektor ds. eksportu w firmie Skalmar, Dorota Mazur podkreśliła, że decyzja o przygotowaniach do debiutu na węgierskim rynku zapadła jesienią 2018 roku podczas organizowanego przez PAIH forum wsparcia biznesu. "Otworzyły się zupełnie nowe możliwości zaprezentowania oferty potencjalnym partnerom w różnych krajach" – powiedziała cytowana w komunikacie. Dodała, że po serii spotkań jej firma może pochwalić się nawiązaniem kontaktów z węgierskim dystrybutorem. "A to dopiero początek naszej ekspansji na rynki zagraniczne" - zaznacza.

Zapotrzebowanie na artykuły budowlane na Węgrzech postanowiła wykorzystać również firma Stalprodukt z Zamościa. Firma działa w mocno konkurencyjnej branży stolarki budowlanej i Węgry są dla niej pierwszym rynkiem eksportowym.

"Już podczas pierwszej imprezy branżowej organizowanej przez PAIH udało nam się nawiązać cenne kontakty oraz pozyskać dużego dystrybutora" - mówi cytowany w informacji prezes Stalproduktu Jacek Węgrzyn.

Jak podkreśla Karaskiewicz, dla sektora budowlanego udział w targach to najbardziej efektywny sposób na debiut na Węgrzech. Dodał, że polskie firmy budowlane od trzech lat pokazują się na targach Construma w ramach stoiska narodowego organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

Obecność na polskim stoisku okazała się owocna w ostatnich latach także dla takich firm jak Dąbex, Pezal i Lemar. Dla dwóch ostatnich Węgry stanowią dziś drugi największy rynek eksportowy, po Niemczech. "Nasze wsparcie obejmuje kompleksową i wszechstronną obsługę polskich firm przy okazji targów i wydarzeń specjalnych, pomoc w sprawach organizacyjnych i logistycznych oraz asystę lokalnych ekspertów czy tłumaczy" – wskazał szef budapesztańskiego ZBH.

Od początku tego roku siedem polskich firm weszło na rynek węgierski przy wsparciu ZBH w Budapeszcie. Polska jest trzecim największym eksporterem na rynek węgierski (po Niemczech i Austrii). Obroty handlowe Polski i Węgier utrzymują się na stosunkowo wysokim poziomie i stale rosną w tempie dwucyfrowym. W 2018 roku wyniosły 9,5 miliarda euro. Najbardziej popularne nad Dunajem, poza produktami przemysłu elektromaszynowego i metalurgicznego, są polskie art. budowlane i spożywcze.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane