Kolekcjonerzy alkoholi kuszą inwestorów

opublikowano: 21-06-2020, 22:00

Wealth Solutions przygodę z wysokoprocentowymi trunkami rozpoczął w 2007 r. Teraz zaprasza tłum inwestorów i liczy na 2,5 mln zł

Na browarach crowdfunding stoi, a lista spółek, które sprzedają alkohol i wykorzystały finansowanie społecznościowe, jest całkiem długa. Wealth Solutions trunki oferuje znacznie mocniejsze, ale też odwołuje się do emisji udziałowej, zachęcając do niej m.in. zniżkami, szkoleniami i kuponami. Cel zbiórki to 2,5 mln zł, a do jej końca pozostało dużo czasu, bo aż 69 dni. Do tej pory akcje objęło 12 inwestorów, którzy wyłożyli 49 tys. zł.

BEZ KONKURENCJI:
BEZ KONKURENCJI:
Radosław Butryn, prezes Wealth Solutions, twierdzi, że podobnych doświadczeń i kontaktów w branży alkoholowej nie ma żadna inna firma w Polsce.
Fot. Marek Wiśniewski

— Odnieśliśmy sukces na skalę międzynarodową jako independent bottler [czyli podmiot, który nie jest producentem, ale zajmuje się butelkowaniem trunków — red.] alkoholi kolekcjonerskich. Zamierzamy nadal rozwijać tę działalność, ale jednocześnie zaoferujemy nowe produkty premium, skierowane do szerszegokręgu konsumentów. Przez kampanię crowdfundingową chcemy oczywiście zasilić kapitał spółki na planowane inwestycje, ale jednocześnie zaistnieć w świadomości naszych przyszłych klientów — mówi Radosław Butryn, prezes Wealth Solutions.

Pieniądze ze zbiórki w większości pochłoną nowe kolekcje rumów i whisky (1 mln zł), stworzenie nowych alkoholi konsumpcyjnych (0,8 mln zł) i promocja oraz dystrybucja (0,7 mln zł). Cena pakietu inwestycyjnego zaczyna się od 580 zł, a cena jednej akcji to 1,16 zł. Spółka w ostatnich latach skoncentrowała się na sprzedaży kolekcjonerskich edycji alkoholi. W 2017 r. zanotowała 6,7 mln zł przychodów i ponad 4 mln zł straty netto. W 2018 r. obroty sięgnęły 13,5 mln zł, a zysk netto 718 tys. zł. W 2019 było to — odpowiednio — 11,1 mln i 591 tys. zł. Z kolei w I kwartale2020 r. obroty sięgnęły 4,18 mln zł, zaś zysk netto wyniósł 298 tys. zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— W 2017 r. w wyniku przerwanego procesu projektowania i butelkowania jednej z edycji kolekcjonerskich alkoholi zanotowaliśmy spadek przychodów i ujemny wynik — tłumaczy Radosław Butryn.

Głównymi odbiorcami produktów są osoby indywidualne. Spółka działa jednak też w segmencie dla biznesu.

— Przygotowaliśmy edycje rumu dla Ritz-Carlton i whisky dla japońskiej Dekanty. Prowadzimy też obrót alkoholami niskoprocentowymi, działając jak broker. W ostatecznym rozrachunku przeważają jednak przychody ze sprzedaży B2C. Poszerzamy paletę produktową i chcemy zrównoważyć przychody z obu kanałów — dodaje Radosław Butryn.

Od 2022 r. inwestorzy mogą spodziewać się rekomendacji wypłaty dywidendy w wysokości od 50 do 100 proc. zysku. Debiut na giełdzie to bardzo odległy plan, w którym nawet nie ma określonej daty.

— Obecnie nie planujemy upublicznienia akcji na giełdzie, ale nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości, w zależności od rozwoju spółki oraz dodatkowych potrzeb kapitałowych. W perspektywie kilku lat będziemy brać pod uwagę możliwość pozyskania inwestora finansowego lub branżowego bądź sprzedaż wybranych rentownych projektów — wyjaśnia Radosław Butryn.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane