Kombinat Konopny, producent i przetwórca konopi włóknistych, oraz Intenson, wytwórca superfoods, zdrowej żywności i suplementów diety, dostrzegli biznesową synergię. Postanowili połączyć rynkowe siły i kompetencje produktowe.
Kombinat Konopny we współpracy z nowym partnerem dostrzega szansę na przyspieszenie rozwoju własnej sieci dystrybucji. Do sklepu internetowego Intensona wprowadzi swoje produkty - susze konopne, olejki CBD itp. Skorzysta także z wypracowanych przez tę firmę ścieżek dostępu do innych sprzedawców i hurtowni. Maciej Kowalski, prezes Kombinatu Konopnego, podkreślił w komunikacie, że cenne dla niego jest także know-how Intensona w zakresie eksportu do trzydziestu krajów.
Intenson natomiast zyska na rozszerzeniu oferty o wyroby Kombinatu. Michał Lasocki, prezes spółki Intenson, dostrzega rosnące zainteresowanie klientów produktami konopnymi.

- Nasz dział badawczo-rozwojowy pracuje nad rozbudową portfolio, jednak w przypadku tych konkretnych produktów uznaliśmy, że nie ma sensu wyważać otwartych drzwi, możemy wejść we współpracę z Kombinatem Konopnym i skorzystać z ich wiedzy o uprawie i przetwarzaniu konopi – zaznaczył Michał Lasocki.
Działania badawczo-rozwojowe Intesona są skoncentrowane na unowocześnieniu produkcji, innowacjach w zakresie formulacji i opracowywaniu nowych dla firmy kategorii produktowych.
Maciej Kowalski dodatkowo złożył zapis na akcje Intesona – aktualnie spółka ta prowadzi emisję w formule equity crowdfundingu. Firma oczekuje, że pozyska od inwestorów 2,5 mln zł. Pieniędzy szuka na rozwój własnego kanału e-commerce, rozszerzenie portfolio produktowego i kontynuację ekspansji zagranicznej. Według wstępnych danych, Inteson w 2021 r. wypracował ponad 30 mln zł przychodów ze sprzedaży. W pierwszym kwartale 2022 r. firma mogła osiągnąć przychody na poziomie ponad 8 mln zł, mimo konieczności zawieszenia dużej część działań na rynku ukraińskim.