Wnioski te, złożone w ramach Aktu o Usługach Cyfrowych, dotyczą także działań podejmowanych przez te platformy w celu ograniczenia potencjalnego wpływu ich systemów rekomendacyjnych na rozprzestrzenianie nielegalnych treści, takich jak promocja nielegalnych substancji oraz mowa nienawiści – poinformowała Komisja Europejska w oświadczeniu.
Komisja poprosiła również TikToka o dodatkowe informacje na temat działań, jakie firma podjęła, aby zapobiec manipulacjom przez osoby o złych intencjach oraz zmniejszyć ryzyko związane z wyborami i debatą publiczną.
Firmy technologiczne muszą dostarczyć wymagane informacje do 15 listopada – poinformowała UE. Po tej dacie Komisja zdecyduje o dalszych krokach, które mogą obejmować kary finansowe.
Wcześniej UE wszczęła postępowania dotyczące niezgodności z przepisami Aktu o Usługach Cyfrowych, które nakładają na gigantów technologicznych obowiązek większego zaangażowania w walkę z nielegalnymi i szkodliwymi treściami na ich platformach. Chodziło m.in. o rekomendacje proponowane przez Facebooka i Instagrama, które należą do Meta, a także o AliExpress i TikToka.