PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że oferta złożona przez konsorcjum w składzie: Budimex S.A. – lider konsorcjum (udział 75 proc.), Budimex Kolejnictwo S.A. – partner konsorcjum (udział 5 proc.), Ferrovial Construction (UK) Limited – partner konsorcjum (udział 20 proc.), została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym dotyczącym zadania pod nazwą:
„Zaprojektowanie (w zakresie branży srk) i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 622 na odcinku F+J Podłęże R401 – Gdów / Podłęże R301 – Podłęże Balachówka”, realizowanego w ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II”.
Zaznaczono, że postępowanie przetargowe nie zostało jeszcze ostatecznie zakończone, a informacja nie oznacza formalnego wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej.
Zakres prac i warunki kontraktu
Łączna wartość oferty wynosi 2 592 999 232 zł netto, z czego: zakres podstawowy to 2.281.527.492,87 zł, kwota warunkowa to 306.521.739,13 zł, a opcja na interfejs to 4.950.000,00 zł.
Roboty budowlane mają rozpocząć się dzień po podpisaniu umowy, a ich zakończenie zaplanowano w ciągu 38 miesięcy od daty zawarcia kontraktu.
Konsorcjum zaoferowało 72-miesięczny okres gwarancji i rękojmi, a termin płatności ustalono na 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Strategiczna inwestycja dla Małopolski
Projekt Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna jest jedną z kluczowych inwestycji PKP PLK w regionie, mającą na celu skrócenie czasu podróży w kierunku Nowego Sącza i poprawę dostępności komunikacyjnej południowej Małopolski. Dzięki nowej infrastrukturze kolejowej zmodernizowane zostaną istniejące linie i powstaną nowe odcinki torów, co pozwoli zwiększyć prędkość i przepustowość połączeń zarówno pasażerskich, jak i towarowych.