Krajowa rada położy rękę na internecie

AJ
opublikowano: 05-01-2011, 10:24

Internetowe serwisy audiowizualne trafią pod kontrolę nadzorcy mediów elektronicznych.

Rada Ministrów przyjęła wczoraj projekt zmian ustawy o radiofonii i telewizji. Nowe przepisy zmieniają definicję sponsorowania audycji, zezwalają na product placement w produkcjach TV (dotychczas dozwolone tylko w kinowych) i liberalizują umieszczanie reklam w TV, a przede wszystkim poszerzają uprawnienia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). Jeśli wejdą w życie, pod jej nadzór trafią audiowizualne serwisy internetowe, na których od tej pory będzie ciążył obowiązek rejestracji.

Zdaniem ekspertów, koncesjonowanie internetu nie jest dobrym pomysłem.

— Ustawa jest dobrą implementacją unijnej dyrektywy, której założenia są złe. Obawiam się, że w tej części przepisy będą martwe, bo wiele podmiotów dostarczających usługi nie będzie wiedziało, że ma się rejestrować, a KRRiT nie starczy pieniędzy, by kontrolować ten rynek — ocenia Wojciech Dziomdziora z kancelarii Cottyn-Lecoutre.

— Trudno prawem krajowym regulować internet, który ma przecież charakter globalny — dodaje Andrzej Zarębski, ekspert medialny.

Możliwości dyrektywy można było wykorzystać lepiej.

— Powinniśmy zrezygnować z koncesjonowania programów kablowych i satelitarnych. Dyrektywa dawała takie możliwości, ale ministerstwo kultury nie skorzystało z okazji — mówi Andrzej Zarębski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AJ

Polecane