Krótki poradnik pomocowy [PODCAST]

opublikowano: 26-01-2021, 10:00

Z jakiego wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy? Jakie rozwiązania, ulgi i rodzaje dofinansowań daje tarcza antykryzysowa? Kto może skorzystać z Tarczy Finansowej 2.0? Czy oferowane firmom wsparcie jest wystarczające? Czy są problemy z uzyskaniem pomocy? I co z firmami, które mimo otrzymanego wsparcia nie będą w stanie dalej prowadzić działalności? O tym rozmawiamy w dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym.

- Zacznijmy od tarczy antykryzysowej. Składa się ona z pięciu filarów. Filar pierwszy to bezpieczeństwo pracowników, filar drugi to finansowanie przedsiębiorstw, filar trzeci to ochrona zdrowia, filar czwarty - wzmocnienie systemu finansowego oraz filar piąty - program inwestycji publicznych. Tu jest ważne, że trzeba mocno rozdzielić tarczę antykryzysową od tarczy finansowej PFR, bo to dwa różne tematy - mówi Anna Białek, ekspert Fundacji Centurion.

- Tarcza finansowa PFR dla firm i pracowników jest osobnym programem od tarczy antykryzysowej, która ma 5 filarów. I jest to rozwiązanie, na które aktualnie przeznaczonych jest 100 mld złotych i skierowane jest do mikrofirm oraz do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Definicja wg PFR mikrofirm, to firma do 9 pracowników, bez samozatrudnionych. Jeśli chodzi o małe i średnie przedsiębiorstwa, to do 249 pracowników, a duże firmy to powyżej 249 pracowników. Celem tego programu jest ochrona rynku pracy oraz zapewnienie firmom płynności finansowej w okresie tych poważnych zakłóceń w gospodarce. Program ma pomóc przywrócić polskim przedsiębiorstwom ścieżkę wzrostu, po zamrożeniu gospodarki, które aktualnie się odbywa. Jest to program, który wymaga dużo biurokracji, ten program ma swoje obostrzenia jeśli chodzi o to, kto może do niego aplikować. Pierwsze, o czym trzeba wspomnieć, to nabór wniosków niedługo się skończy, ponieważ trwa on od 15 stycznia do 28 lutego. Natomiast procedura odwoławcza do PFR 2.0, bo jest to już druga iteracja tej tarczy, to procedura otwarcia będzie trwała od 1 lutego do 31 marca - dodaje Białek.

Kto może ubiegać się o wsparcie? Posłuchaj całej rozmowy z Anną Białek, ekspertem Fundacji Centurion.

Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane