LPP planuje otworzyć łącznie 60 nowych sklepów w 2006 roku

Internet Securities
opublikowano: 2006-01-30 12:58

Spółka odzieżowa LPP SA planuje w tym roku otworzyć 40 nowych sklepów za granicą, z czego połowę w Rosji, zapowiedział w poniedziałek prezes spółki Marek Piechocki. Sieć w Polsce ma zwiększyć się o 20 nowych sklepów.

Spółka odzieżowa LPP SA planuje w tym roku otworzyć 40 nowych sklepów za granicą, z czego połowę w Rosji, zapowiedział w poniedziałek prezes spółki Marek Piechocki. Sieć w Polsce ma zwiększyć się o 20 nowych sklepów.

„W tym roku za granicą zamierzamy otworzyć 18 sklepów pod marką Cropp i 22 jako Reserved. Główny nacisk chcemy położyć na rozwój naszej sieci w Rosji” – powiedział Piechocki podczas konferencji prasowej.

Według stanu na koniec września 2005 roku, LPP miało 85 sklepów marki Reserved i 54 sklepy Cropp w Polsce, a za granicą odpowiednio: 38 i 2 sklepy.

Prezes zapowiedział, że spółka zamierza wprowadzić nową markę na rynek pod koniec roku.

„Nowa marka nie jest dla nas najważniejsza w obecnej chwili. Na razie nie mamy więc żadnych planów rozwojowych dotyczących nowych sklepów pod tą nową marką” – powiedział prezes.

Zarząd będzie rekomendował akcjonariuszom, aby nie wypłacać dywidendy z zysku za rok 2005.

LPP podało w niedzielę, że szacuje, iż wynik finansowy netto roku 2005 grupy zamknie się w przedziale 40-44 mln zł. Zarząd szacuje, że wraz z amortyzacją spółka będzie dysponować środkami w wysokości około 70 mln zł, które może przeznaczyć na inwestycje w tym roku.

„Niższy od wcześniej prognozowany zysk netto spowoduje, że nasz plan inwestycyjny zrealizujemy przy większym wsparciu akcji kredytowej” – powiedział wiceprezes LPP Dariusz Pachla.

Dodał, że zarząd LPP zamierza podsumować 2005 rok i przedstawić prognozy wyników na rok bieżący 17 lutego.

Po trzech kwartałach 2005 roku grupa miała 23,34 mln zł zysku wobec 15,91 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 473,29 mln zł wobec 364,31 mln zł.