Lublin zmienia się i szykuje na przyjęcie inwestorów

ANB
opublikowano: 19-04-2012, 00:00

Skuteczna promocja i napływ inwestycji pozwolą miastu wyjść ze stagnacji. Rozwojowe mogą być zwłaszcza sektory IT i BPO.

Ponad 150 przedsiębiorców z branż IT i BPO spotkało się, by wraz z przedstawicielami Urzędu Miasta Lublina przedyskutować rynkową sytuację regionu na tle kraju i świata.

Pretekstem była dwudniowa konferencja „Nowoczesne usługi biznesowe — jak budować przewagę w konkurencyjnym otoczeniu”, organizowana przez urząd miasta przy współpracy z „Pulsem Biznesu”.

Gościem specjalnym był Ryszard Petru, partner PwC. Zapewnił, że Polska na tle silnieodczuwających spowolnienie gospodarcze krajów Unii Europejskiej jest nadal zieloną wyspą. Niestety problemy innych państw mają wpływ na nasze położenie.

— Kryzysu w Polsce nie będzie, ale na mocne odbicie też nie można liczyć — zaznaczył Ryszard Petru.

Można się natomiast spodziewać zaostrzenia warunków finansowania, zmienności kursów walutowych, spadku popytu, wzrostu cen surowców i spadku wycen wartości spółek.

W tej sytuacji pomocne może się okazać zewnętrzne wsparcie. Korzystny dla firm świadczących usługi biznesowe może być program Promocja Gospodarcza Polski Wschodniej. Jak zapewniła Agnieszka Łukaszewska-Wojnarowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego, uczestnictwo w nim nie wiąże się z żadnymi kosztami.

Pierwszy dzień konferencji zakończył się panelem dyskusyjnym z udziałem Krzysztofa Żuka, prezydenta Lublina. Przyznał on, że dotychczas największą barierą inwestycyjną miasta był brak odpowiedniej infrastruktury, ale obecnie ta sytuacja się zmienia.

Jednak Lublin nadal potrzebuje mocnego impulsu — wejścia dużych inwestorów. Konferencję zakończyła prezentacja Piotra Pietrzaka z IBM. Pojawiły się w niej przykłady małych firm, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom weszły na duży rynek i są obecnie poważnymi graczami biznesowymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu