Lufthansa wykorzystała upadek Air Berlin do podwyżki cen

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2017-12-28 15:45
zaktualizowano: 2017-12-28 15:47

Niemiecki urząd antykartelowy wezwał Lufthansę, aby „nie chowała się za algorytmem” i podważył jej tłumaczenie dotyczące podwyżki cen biletów na trasach krajowych.

Po upadku w sierpniu Air Berlin, drugiego niemieckiego przewoźnika lotniczego, Lufthansa wyraźnie podwyższyła ceny biletów na trasach krajowych, na niektórych nawet o 30 proc. Tłumaczyła, że za wzrost cen odpowiedzialny jest komputerowy system automatycznej rezerwacji lotów, który tylko zareagował na wzmorzony popyt.

Lufthansa
Lufthansa
Bloomberg

- To nie ma nic do rzeczy. Tych algorytmów nie pisał Pan Bóg w Niebie. Spółki nie mogą chować się za algorytmami – skomentował Andreas Mundt, szef FCO, niemieckiego urzędu kartelowego.

W czwartek FCO ogłosił, że obecnie sprawdza sygnały o możliwym wykorzystaniu przez Lufthansę okazji po wstrzymaniu lotów w październiku przez Air Berlin i celowym podwyższeniu cen.