Lufthansa wykorzystała upadek Air Berlin do podwyżki cen

opublikowano: 28-12-2017, 15:45
aktualizacja: 28-12-2017, 15:47

Niemiecki urząd antykartelowy wezwał Lufthansę, aby „nie chowała się za algorytmem” i podważył jej tłumaczenie dotyczące podwyżki cen biletów na trasach krajowych.

Po upadku w sierpniu Air Berlin, drugiego niemieckiego przewoźnika lotniczego, Lufthansa wyraźnie podwyższyła ceny biletów na trasach krajowych, na niektórych nawet o 30 proc. Tłumaczyła, że za wzrost cen odpowiedzialny jest komputerowy system automatycznej rezerwacji lotów, który tylko zareagował na wzmorzony popyt.

Zobacz więcej

Lufthansa

Bloomberg

- To nie ma nic do rzeczy. Tych algorytmów nie pisał Pan Bóg w Niebie. Spółki nie mogą chować się za algorytmami – skomentował Andreas Mundt, szef FCO, niemieckiego urzędu kartelowego.

W czwartek FCO ogłosił, że obecnie sprawdza sygnały o możliwym wykorzystaniu przez Lufthansę okazji po wstrzymaniu lotów w październiku przez Air Berlin i celowym podwyższeniu cen.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, thelocal.de

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Lufthansa wykorzystała upadek Air Berlin do podwyżki cen