Protokół ustaleń obejmuje różne aspekty, takie jak operacje lotnicze, konserwacja statków powietrznych oraz załoga sześcioosobowego statku Lilium, który w przeciwieństwie do konstrukcji napędzanych wirnikiem, korzysta z odrzutowców zasilanych akumulatorami. Lufthansa poinformowała, że obie firmy będą także współpracować nad integracją przestrzeni powietrznej, infrastrukturą portów lotniczych oraz nawiązały współpracę z portami lotniczymi w Europie.
To partnerstwo wynika z wcześniejszej umowy zawartej między Lufthansą a Lilium w 2020 roku, która miała na celu szkolenie i kwalifikowanie pilotów do sterowania Lilium Jet. W ramach nowej umowy, Lilium bada możliwość oferowania lotów klientom Lufthansy. W środę Lilium ogłosiło, że rozpoczęło produkcję Lilium Jet w Wessling w Niemczech.
Podobnie jak inne duże linie lotnicze, Lufthansa współpracuje już z producentami elektrycznych statków do pionowego startu i lądowania. Niemiecki przewoźnik ma również osobną umowę z rywalem Lilium, firmą Volocopter GmbH, dotyczącą oprogramowania do miejskiej mobilności powietrznej.
Inne linie lotnicze, takie jak Delta Air Lines, zainwestowały w producentów elektrycznych odrzutowców, na przykład amerykańską firmę Joby Aviation, aby wykorzystywać ich samoloty do lotów klientów do i z lotnisk w Nowym Jorku i Los Angeles. Podobne umowy zawarły również inne linie lotnicze, jak Japan Airlines z Volocopter, oraz prywatny operator lotniska dla helikopterów, Air Chateau International, który zgodził się na zakup do 100 samolotów Midnight eVTOL firmy Archer Aviation.