Luksemburg: Banki mogą upadać po zniesieniu tajemnicy bankowej

PAP
opublikowano: 26-04-2013, 16:16

Ponad połowa banków luksemburskich obsługujących osoby fizyczne może upaść po 2015 roku, gdy dojdzie do złagodzenia tajemnicy bankowej - powiedział w piątek Alain Steichen, jeden z najsłynniejszych w Luksemburgu prawników specjalizujących się w podatkach.

Spośród 141 banków luksemburskich aż 120 zajmuje się zarządzaniem aktywami osób fizycznych. "Spodziewam się, że pejzaż bankowy ulegnie poważnej zmianie, ponieważ nastąpi ucieczka klientów" - powiedział Steichen, dodając, że sprawi to, iż niektóre banki "stracą tę masę krytyczną (kapitałów), która pozwala im funkcjonować".

"Należy oczekiwać, że przetrwa tylko 60-70 banków" - powiedział prawnik podczas konferencji na temat skutków przystąpienia Luksemburga do automatycznej wymiany danych bankowych między krajami UE, co nastąpi 1 stycznia 2015 roku.

Stowarzyszenie luksemburskich banków ABBL ocenia wartość aktywów, które osoby fizyczne powierzyły tamtejszym instytucjom finansowym na około 300 mld euro, z czego ponad połowa należy do obywateli krajów unijnych, w których nie mogą już oni korzystać z tajemnicy bankowej, aby uciec przed fiskusem.

Premier Luksemburga Jean-Claude Juncker zapowiedział 10 kwietnia, że jego kraj jest przygotowany na złagodzenie tajemnicy bankowej.

AFP zwraca uwagę, że ocena sytuacji przedstawiona przez Steichena różni się zasadniczo od opinii Junckera, który powiedział, że w bankach Luksemburga "nie zgaśnie światło w 2015 roku", kiedy to złagodzona zostanie tajemnica bankowa.

"Nasz sektor finansowy nie żyje z czarnych pieniędzy ani z oszustw finansowych" - zapewniał na początku kwietnia Juncker, dodając, że sektor finansowy kraju "nie zależy w zasadniczy sposób od tajemnicy bankowej".

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane