M&S odnotował spadek sprzedaży świątecznej

aktualizacja: 11-01-2018, 09:23

Marks & Spencer, wicelider europejskiego rynku odzieżowego odnotował spadek sprzedaży w kluczowym okresie świątecznym, donosi serwis BBC. Tymczasem Tesco, brytyjski lider rynku detalicznego odnotował rekordowy świąteczny handel.

Szwedzki M&S poinformował, że przychody w przypadku sprzedaży like-for-like spadły o 1,4 proc. w ciągu 13 tygodni do 30 grudnia. Sprzedaż odzieży i artykułów gospodarstwa domowego zmniejszyła się o 2,8 proc., a żywności, uważanej za najbardziej zyskowny sektor, spadła o 0,4 proc.

Zobacz więcej

Marks & Spencer fot. Bloomberg

Natomiast sprzedaż brytyjskiego Tesco wzrosła o 2,3 proc. w okresie 19 tygodni do 6 stycznia.

Supermarket stwierdził, że zauważył  "rekordową sprzedaż i wolumeny" w ciągu czterech tygodni poprzedzających dzień Bożego Narodzenia.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / M&S odnotował spadek sprzedaży świątecznej