M&S odnotował spadek sprzedaży świątecznej
Marks & Spencer, wicelider europejskiego rynku odzieżowego odnotował spadek sprzedaży w kluczowym okresie świątecznym, donosi serwis BBC. Tymczasem Tesco, brytyjski lider rynku detalicznego odnotował rekordowy świąteczny handel.
Szwedzki M&S poinformował, że przychody w przypadku sprzedaży like-for-like spadły o 1,4 proc. w ciągu 13 tygodni do 30 grudnia. Sprzedaż odzieży i artykułów gospodarstwa domowego zmniejszyła się o 2,8 proc., a żywności, uważanej za najbardziej zyskowny sektor, spadła o 0,4 proc.

Marks & Spencer fot. Bloomberg
Natomiast sprzedaż brytyjskiego Tesco wzrosła o 2,3 proc. w okresie 19 tygodni do 6 stycznia.
Supermarket stwierdził, że zauważył "rekordową sprzedaż i wolumeny" w ciągu czterech tygodni poprzedzających dzień Bożego Narodzenia.
© ℗
Podpis: Tadeusz Stasiuk