W ubiegłym miesiącu Macy's opóźniło publikację wyników kwartalnych po wykryciu, że jeden z pracowników celowo wprowadzał nieprawidłowe dane księgowe, aby ukryć około 151 mln USD kosztów dostaw poniesionych między czwartym kwartałem 2021 roku a trzecim kwartałem 2024 roku. Firma, której akcje straciły w tym roku niemal 17 proc. wartości, podejmuje działania naprawcze, zamykając nierentowne sklepy i skupiając się na rozwoju swoich luksusowych marek, takich jak Bloomingdale's i Bluemercury.
Grupa inwestorów zaapelowała do Macy's o rozważenie nowych strategii dla marek Bloomingdale's i Bluemercury, a także o wydzielenie osobnej spółki zarządzającej nieruchomościami. Według Barington Capital i Thor Equities wartość nieruchomości należących do Macy's, w tym flagowego sklepu w Herald Square, szacuje się na 5–9 mld USD, podczas gdy kapitalizacja rynkowa firmy wynosiła zaledwie 4,6 mld USD. W lipcu Macy's zakończyło negocjacje z Arkhouse Management i Brigade Capital dotyczące przejęcia wartego 6,9 mld USD, argumentując, że oferta nie stanowiła „przekonującej wartości”.
Firma przewiduje, że skorygowany zysk na akcję za cały rok wyniesie od 2,25 do 2,50 USD w porównaniu z wcześniejszymi prognozami wynoszącymi od 2,34 do 2,69 USD. Nowe szacunki uwzględniają roczne koszty dostaw na poziomie 79 mln USD.
Mimo trudnych warunków firma zamierza kontynuować swoje wysiłki na rzecz poprawy wyników, koncentrując się na kluczowych segmentach swojej działalności. Otwartą pozostaje kwestia, czy Macy's zdoła odzyskać zaufanie inwestorów i klientów w tak wymagającym otoczeniu rynkowym.
