POMYSŁ NA BIZNES: Funtronic stworzył interaktywne urządzenie projekcyjne, które jest pomocą dydaktyczną dla dzieci, ale też wspiera rehabilitację seniorów
Szczypta tajemniczości, odrobina magii, garść nowych technologii i porządna dawka pasji, a całość obficie przyprawiona innowacyjnością. To przepis na udany biznes autorstwa Macieja Mazurkiewicza — pomysłodawcy i prezesa Funtronica. Flagowym produktem firmy jest Magiczny Dywan, który uczy, bawi i pomaga w rehabilitacji.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
POMYSŁ NA BIZNES: Funtronic stworzył interaktywne urządzenie projekcyjne, które jest pomocą dydaktyczną dla dzieci, ale też wspiera rehabilitację seniorów
Szczypta tajemniczości, odrobina magii, garść nowych technologii i porządna dawka pasji, a całość obficie przyprawiona innowacyjnością. To przepis na udany biznes autorstwa Macieja Mazurkiewicza — pomysłodawcy i prezesa Funtronica. Flagowym produktem firmy jest Magiczny Dywan, który uczy, bawi i pomaga w rehabilitacji.
EDUKACYJNA POMOC: Magiczny Dywan to zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Do jego obsługi potrzeba niewiele — wystarczą pilot oraz ruchy rąk lub nóg — mówi Maciej Mazurkiewicz, pomysłodawca i prezes Funtronica.
Marek Wiśniewski
Innowacja na miarę patentu
Magiczny Dywan to interaktywne urządzenie projekcyjne będące pomocą dydaktyczną. Jest to zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych przeznaczonych do pracy z dziećmi, ale także do rehabilitacji dorosłych i seniorów. Do obsługi Magicznego Dywanu potrzeba niewiele — wystarczą pilot oraz ruchy rąk lub nóg. Wraz z urządzeniem zakupuje się wybrane aplikacje, dzięki którym podłoga zamienia się m.in. w boisko do piłki nożnej, kort tenisowy czy pianino. Urządzenie można kupić z pakietem podstawowym lub dodatkowymi. Te rozwiązania przeznaczone są do użytku w różnych środowiskach: żłobkach i przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach, ośrodkach terapeutycznych i rehabilitacyjnych, muzeach i salach targowych, a także w salach zabaw i galeriach handlowych. Twórcy projektu oparli go na autorskiej Metodzie Funtronic, która wzmacnia inne rozwiązania edukacyjne w pracy z dzieckiem, łącząc nowoczesne technologie z tradycyjnymi sposobami nauczania.
To narzędzie — jak można przeczytać na stronie Funtronic.eu — „wykorzystuje naturalną potrzebę zabawy najmłodszych oraz prawo efektu w uczeniu (pozytywne wzmocnienia po wykonaniu ćwiczenia). Metoda zakłada ukierunkowanie uwagi dziecka na treści edukacyjne poprzez stymulowanie zmysłów wzroku, słuchu oraz odpowiedni system pochwał w postaci dźwiękowej (brawa) czy ikonograficznej (uśmiechnięta buźka)”. Technologie wykorzystywane w Magicznym Dywanie są w trakcie uzyskiwania patentu.
Międzynarodowe zaplecze
Realizacja Magicznego Dywanu wymagała znacznych inwestycji finansowych. Z pomocą przyszła UE, która dofinansowała początkujący biznes kwotą 200 tys. EUR w ramach projektu „Staropolski Fundusz Kapitałowy” z działania 3.1 „Inicjowanie działalności innowacyjnej” programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dzięki temu w 2014 r. w fabryce na warszawskich Młocinach ruszyła produkcja Magicznych Dywanów.
— Od początku stawialiśmy na wysoką jakość sprzętu i najlepsze podzespoły, dlatego podjęliśmy współpracę na poziomie międzynarodowym — z firmą BenQ, która dostarcza projektory, oraz z Intelem zapewniającym procesory — mówi Maciej Mazurkiewicz.
Inwestycja w jakość została doceniona nagrodami: Zabawka Roku 2016 portalu Zabawkowicz.pl oraz Novator 2015 przyznaną przez Staropolską Izbę Przemysłowo-Handlową. Jeszcze większą nagrodą było zainteresowanie odbiorców, które sprawiło, że po zaledwie dwóch latach działalności Funtronic jest liderem w branży na rynku polskim — i bez kompleksów do kolejnych państw europejskich.
— Współpracujemy już z 12 krajami, m.in. Belgią, Holandią, Wielką Brytanią, Niemcami i Włochami. Dywan znajduje się w ponad 2 tys. instytucji i punktów użyteczności publicznej, a także umila rejsy pasażerom statków „Costa Cruises” — wylicza Maciej Mazurkiewicz.
Odpowiedzialność społeczna
Rocznie spółka podwaja swoje obroty i stale się rozwija. Działając w obszarze edukacji, Funtronic chce też być firmą odpowiedzialną społecznie. Realizując ten cel, wspiera różnego rodzaju placówki, ofiarując sprzęt tym, które najbardziej tego potrzebują.
— Naszą misją jest społecznie odpowiedzialny rozwój firmy. Chcemy promować wpływ najnowszych technologii na edukację dzieci, a także na rehabilitację osób niepełnosprawnych, w tym starszych. Warto podkreślić, że rehabilitacja przy użyciu Magicznego Dywanu pozwala utrzymać dobrą kondycję osobom cierpiącym m.in. na demencję starczą. W przyszłym roku planujemy położyć duży nacisk na rewalidację dzieci z oddziałów onkologicznych. Dlatego tuż przed świętami Bożego Narodzenia przekazaliśmy kolejne nasze urządzenie — tym razem na Oddział Onkologii i Hematologii Dziecięcej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach — dodaje Maciej Mazurkiewicz.