Mastercard zainwestował w polski fintech

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2020-07-06 22:00

Verestro zyskał kapitał i dostęp do globalnej sieci partnerów wydawcy kart płatniczych. Postawi na ekspansję.

Współpraca Mastercardu z Verestro, wcześniej działającym pod nazwą uPaid, trwa już od 10 lat — fintech jest partnerem programu Mastercard Engage. Teraz przyszedł czas na kolejny jej etap. Spółka technologiczna dostarczająca bankom rozwiązania płatnicze w dotychczasowym partnerze znalazła również inwestora. Mastercard poza pieniędzmi (kwota nie jest ujawniona) zaoferował wsparcie i kontakty handlowe, które mogą przyspieszyć rozwój fintechu za granicą.

Inwestycja w doświadczenie:
Inwestycja w doświadczenie:
Rozwój Verestro w ostatnich latach miałem okazję obserwować z bliska. Jestem przekonany, że przed spółką kolejne, spektakularne projekty biznesowe – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Fot. WM

Poza Warszawą firmaposiada już biura w Sofii, Nowym Jorku i Sao Paulo. Poza Polską spółka generuje 85 proc. przychodów. Swoje narzędzia i usługi dostarcza odbiorcom z ponad 20 rynków — od Europy Środkowo- -Wschodniej poprzez Bliski Wschód i Stany Zjednoczone aż po rynki Azji Południowo- -Wschodniej. Tomasz Kupka, szef sprzedaży Verestro, zapowiada, że fintech postawi na dalszą ekspansję zagraniczną, dąży do uruchomienia biur w Dubaju i Singapurze. Plan przekonuje Mastercarda.

— Polska jest rynkiem zaawansowanym, jeśli chodzi o rozwój płatności bezgotówkowych. To czyni nasz kraj kandydatem na regionalny hub fintechowy, w którym rozwijają się obiecujące spółki z potencjałemmiędzynarodowego sukcesu. W Mastercardzie w ten sukces wierzymy, dlatego wspieramy spółki takie jak operator Blika, czyli Polski Standard Płatności, czy Verestro — zaznacza Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Mastercard, obok banków, jest udziałowcem spółki Polski Standard Płatności. W regionie współpracuje natomiast ze spółkami technologicznymi Zen, Twisto, Aion, DiPocket, Trevica (obecnie Mastercard Payment Transaction Services) itp. Jest także partnerem The Heart Ventures, podmiotu działającego w myśl idei venture building, wspierającego i finansującego budowanie technologicznych start-upów od podstaw, najczęściejw odpowiedzi na potrzeby rynku lub konkretnych odbiorców produktów i usług.

Ostatnio banki i instytucje z rynku finansowego coraz częściej decydują się na inwestowanie w rodzime fintechy. W styczniu 2020 r. np. PKO BP, BNP Paribas i Alior wspólnie z funduszami venture capital wsparły 17 mln zł spółkę Autenti, rozwijającą narzędzie do elektronicznego podpisywania umów oraz cyfrowego obiegu dokumentów.

Mastercard, działając w skali globalnej, w drugiej połowie 2019 r. zainwestował w platformę płatniczą należącą do duńskiej grupy Nets 2,85 mld EUR (podane za Reutersem). W tym roku zakupił natomiast firmę Finicity — transakcja opiewała na kwotę 825 mln USD.