Czytasz dzięki

Mastercard zainwestował w polski fintech

opublikowano: 06-07-2020, 22:00

Verestro zyskał kapitał i dostęp do globalnej sieci partnerów wydawcy kart płatniczych. Postawi na ekspansję.

Współpraca Mastercardu z Verestro, wcześniej działającym pod nazwą uPaid, trwa już od 10 lat — fintech jest partnerem programu Mastercard Engage. Teraz przyszedł czas na kolejny jej etap. Spółka technologiczna dostarczająca bankom rozwiązania płatnicze w dotychczasowym partnerze znalazła również inwestora. Mastercard poza pieniędzmi (kwota nie jest ujawniona) zaoferował wsparcie i kontakty handlowe, które mogą przyspieszyć rozwój fintechu za granicą.

Rozwój
Verestro w ostatnich latach miałem okazję obserwować z bliska. Jestem
przekonany, że przed spółką kolejne, spektakularne projekty biznesowe – mówi
Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w
Mastercard Europe.
Zobacz więcej

Inwestycja w doświadczenie:

Rozwój Verestro w ostatnich latach miałem okazję obserwować z bliska. Jestem przekonany, że przed spółką kolejne, spektakularne projekty biznesowe – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe. Fot. WM

Poza Warszawą firmaposiada już biura w Sofii, Nowym Jorku i Sao Paulo. Poza Polską spółka generuje 85 proc. przychodów. Swoje narzędzia i usługi dostarcza odbiorcom z ponad 20 rynków — od Europy Środkowo- -Wschodniej poprzez Bliski Wschód i Stany Zjednoczone aż po rynki Azji Południowo- -Wschodniej. Tomasz Kupka, szef sprzedaży Verestro, zapowiada, że fintech postawi na dalszą ekspansję zagraniczną, dąży do uruchomienia biur w Dubaju i Singapurze. Plan przekonuje Mastercarda.

— Polska jest rynkiem zaawansowanym, jeśli chodzi o rozwój płatności bezgotówkowych. To czyni nasz kraj kandydatem na regionalny hub fintechowy, w którym rozwijają się obiecujące spółki z potencjałemmiędzynarodowego sukcesu. W Mastercardzie w ten sukces wierzymy, dlatego wspieramy spółki takie jak operator Blika, czyli Polski Standard Płatności, czy Verestro — zaznacza Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Mastercard, obok banków, jest udziałowcem spółki Polski Standard Płatności. W regionie współpracuje natomiast ze spółkami technologicznymi Zen, Twisto, Aion, DiPocket, Trevica (obecnie Mastercard Payment Transaction Services) itp. Jest także partnerem The Heart Ventures, podmiotu działającego w myśl idei venture building, wspierającego i finansującego budowanie technologicznych start-upów od podstaw, najczęściejw odpowiedzi na potrzeby rynku lub konkretnych odbiorców produktów i usług.

Ostatnio banki i instytucje z rynku finansowego coraz częściej decydują się na inwestowanie w rodzime fintechy. W styczniu 2020 r. np. PKO BP, BNP Paribas i Alior wspólnie z funduszami venture capital wsparły 17 mln zł spółkę Autenti, rozwijającą narzędzie do elektronicznego podpisywania umów oraz cyfrowego obiegu dokumentów.

Mastercard, działając w skali globalnej, w drugiej połowie 2019 r. zainwestował w platformę płatniczą należącą do duńskiej grupy Nets 2,85 mld EUR (podane za Reutersem). W tym roku zakupił natomiast firmę Finicity — transakcja opiewała na kwotę 825 mln USD.

Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
×
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane