Czytasz dzięki

mBank: najgorsze za TXM

opublikowano: 18-06-2017, 22:00

Analityk mBanku podtrzymał rekomendację „kupuj” dla TXM, ubiegłorocznego debiutanta, który wpadł w tarapaty.

W pierwszym kwartale przychody TXM, właściciela sieci sklepów dyskontowych z odzieżą, spadły o 1,9 proc., do 72,4 mln zł, a strata netto sięgnęła 9,9 mln zł. Wszystko przez nieprawidłowe zatowarowanie sklepów, wynikające z niewłaściwego wdrożenia systemu ERP. Zablokowane zostały przyjęcia i wysyłka towarów z magazynu, przez co w sklepach brakowało produktów.

A sieć znacząco się rozrosła, bo o prawie jedną trzecią w porównaniu z poprzednim rokiem. Kurs akcji załamał się i w najgorszym momencie był o 26 proc. niższy niż w ofercie publicznej, przeprowadzonej jesienią 2016 r. Piotr Bogusz, analityk mBanku, instytucji, która pomagała spółce córce Redanu w wejściu na GPW, zaktualizował prognozy wyników TXM, by uwzględnić negatywne skutki komplikacji z wdrożeniem systemu ERP, ale nie wpłynęło to na pozytywną rekomendację. Wciąż brzmi ona „kupuj”, a cena docelowa na poziomie 6,25 zł jest 55 proc. wyższa od kursu na GPW.

„Uważamy, że większość błędów związanych z nieodpowiednim zatowarowaniem sklepów i kontrolą cen zostało rozwiązanych. Proces odbudowy odwiedzalności sklepów oraz efektywności sprzedaży w sieci powinien przynieść pozytywne efekty od czerwca 2017 r. Uważamy jednak, że strata 9,4 mln zł EBITDA w pierwszym kwartale oraz zakładane pogorszenie wyniku operacyjnego w drugim kwartale w ujęciu r/r, istotnie wpłyną na wynik spółki w 2017 r.” — napisał Piotr Bogusz w uzasadnieniu rekomendacji. Jego zdaniem, w tym roku firma zarobi 3,1 mln zł netto.

— Szacujemy, że zwiększenie udziału importu bezpośredniego w zakupach spółki powinno przełożyć się na wzrost marży brutto na sprzedaży o 1,4 pkt. proc. r/r, do 43,4 proc. w 2017 r. To, połączone z odpowiednią dyscypliną kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, powinno zaowocować osiągnięciem 11,7 mln zł EBITDA w 2017 r. oraz poprawą wyniku do 28,8 mln zł w 2018 r. — dodaje Piotr Bogusz.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane