McDonald's wspiera walkę z inflacją w Wenezueli

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2014-01-17 00:00

Amerykański gigant segmentu fast foodów, koncern McDonald’s, zgodził się obniżyć ceny niektórych swoich produktów oferowanych w Wenezueli.

Tym samym chce wspomóc rząd tego południowoamerykańskiego kraju w dążeniu do zahamowania najdynamiczniej na świecie rosnącej inflacji. Cena zestawu BIG Mac Duo, w którego skład wchodzi hamburger i napój, ma zostać obniżona o 7,5 proc., zaś frytek i napojów gazowanych o 10 proc. Decyzja o redukcji cen mogłaby zostać przyjęta z aplauzem, gdyby nie pewien istotny fakt.

Nastąpiła w tydzień po tym, jak wenezuelskie władze przeprowadziły kontrole w biurach spółki. Arcos Dorados, firma, która prowadzi 139 placówek McDonald’s w Wenezueli, sprzedawała we wtorek kanapkę Big Mac w stołecznym Caracas za 69 boliwarów (10,9 USD) lub za 1 USD według kursu czarnorynkowego. Firma zarządza lub franczyzuje ponad 1190 placówkami McDonald’s w 20 krajach. Stopa inflacji w Wenezueli wzrosła do 56 proc.