Mediatorzy godzą sklepy z klientami

opublikowano: 15-07-2018, 22:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przedstawił dane o funkcjonowaniu w 2017 r. systemu pozasądowego rozstrzygania sporów konsumentów z przedsiębiorcami.

Do dziewięciu podmiotów uprawnionych do prowadzenia mediacji (regulatorzy rynku i organy państwa) obywatele skierowali ponad 18 tys. spraw, w których najczęściej prosili o pomoc w zakończeniu sporu o reklamacje obuwia oraz usług finansowych. Najwięcej wniosków (8,4 tys. — 46 proc. ogółu) trafiło do Inspekcji Handlowej, która zajmuje się rozpatrywaniem sporów z zakresu m.in. turystyki, usług deweloperskich, remontowo-budowlanych, przewozu towarów i sprzedaży konsumenckiej.

Do Rzecznika Finansowego skierowano 3,7 tys. wniosków o mediacje (56 proc. więcej niż w 2016 r.), do KNF — 3 tys. (o 66 proc. więcej), a do UKE — 1,7 tys. Wydano 10,4 tys. werdyktów. Przykładowo, w UKE konsumenci wygrali 45 proc. spraw, a firmy — 23 proc. (reszta bez zakończenia merytorycznego). Najkrócej (32 dni) trwały mediacje przed prezesem UKE, a najdłużej (aż 240 dni) — przed Rzecznikiem Finansowym. [JK] © Ⓟ

18,1 tys. Tyle wniosków o polubowne rozstrzygnięcie sporów między konsumentami a firmami złożono w 2017 r…

74 dni …a tyle średnio trwało jedno postępowanie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Mediatorzy godzą sklepy z klientami