Czytasz dzięki

Mediatorzy godzą sklepy z klientami

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przedstawił dane o funkcjonowaniu w 2017 r. systemu pozasądowego rozstrzygania sporów konsumentów z przedsiębiorcami.

Do dziewięciu podmiotów uprawnionych do prowadzenia mediacji (regulatorzy rynku i organy państwa) obywatele skierowali ponad 18 tys. spraw, w których najczęściej prosili o pomoc w zakończeniu sporu o reklamacje obuwia oraz usług finansowych. Najwięcej wniosków (8,4 tys. — 46 proc. ogółu) trafiło do Inspekcji Handlowej, która zajmuje się rozpatrywaniem sporów z zakresu m.in. turystyki, usług deweloperskich, remontowo-budowlanych, przewozu towarów i sprzedaży konsumenckiej.

Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB

Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się!

lub dołącz przez:
Google
LinkedIn
Masz już konto? Zaloguj się
PB online

Rejestrując się, otrzymasz limitowany dostęp do ograniczonej puli artykułów publikowanych w serwisie pb.pl. W ramach usługi będziemy mogli przesyłać Ci newslettery przygotowane przez redakcję "Pulsu Biznesu". Zawsze możesz zrezygnować z usługi poprzez usunięcie swojego konta z serwisu. Możesz to zrobić wysyłając e-mail na adres prenumerata@pb.pl.

Jeżeli chcesz uzyskać nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów, zostań naszym subskrybentem.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska). Klauzula informacyjna w pełnej wersji dostępna jest tutaj.