Do dziewięciu podmiotów uprawnionych do prowadzenia mediacji (regulatorzy rynku i organy państwa) obywatele skierowali ponad 18 tys. spraw, w których najczęściej prosili o pomoc w zakończeniu sporu o reklamacje obuwia oraz usług finansowych. Najwięcej wniosków (8,4 tys. — 46 proc. ogółu) trafiło do Inspekcji Handlowej, która zajmuje się rozpatrywaniem sporów z zakresu m.in. turystyki, usług deweloperskich, remontowo-budowlanych, przewozu towarów i sprzedaży konsumenckiej.
Do Rzecznika Finansowego skierowano 3,7 tys. wniosków o mediacje (56 proc. więcej niż w 2016 r.), do KNF — 3 tys. (o 66 proc. więcej), a do UKE — 1,7 tys. Wydano 10,4 tys. werdyktów. Przykładowo, w UKE konsumenci wygrali 45 proc. spraw, a firmy — 23 proc. (reszta bez zakończenia merytorycznego). Najkrócej (32 dni) trwały mediacje przed prezesem UKE, a najdłużej (aż 240 dni) — przed Rzecznikiem Finansowym. [JK] © Ⓟ
18,1 tys. Tyle wniosków o polubowne rozstrzygnięcie sporów między konsumentami a firmami złożono w 2017 r…
74 dni …a tyle średnio trwało jedno postępowanie.