Medycyna Rodzinna planuje wejście na GPW i wzrost przychodów minimum o 20 proc.

05-02-2007, 16:21

Medycyna Rodzinna SA, należąca do Enterprise Investors, chce jesienią przeprowadzić publiczną ofertę, aby pozyskać środki na dalszy dynamiczny rozwoju.

Medycyna Rodzinna SA, należąca do Enterprise Investors, chce jesienią przeprowadzić publiczną ofertę, aby pozyskać środki na dalszy dynamiczny rozwoju.

Spółka poza otwieraniem nowych przychodni i centrów diagnostyki planuje też akwizycje. W 2007 r. chce zwiększyć przychody co najmniej o 20 proc. - poinformowała PAP Małgorzata Kowalska, prezes spółki.

"Tak, jak już zapowiedzieliśmy wcześniej, chcemy w tym roku wejść na giełdę. Jesteśmy w fazie dynamicznego rozwoju i w związku z tym potrzebujemy środków na jego kontynuację" - powiedziała prezes w wywiadzie dla PAP.

"Odnotowujemy zdecydowaną poprawę wyników, wydaje nam się więc, że będziemy atrakcyjną spółką dla inwestorów. Ofertę planujemy przeprowadzić jesienią tego roku" - dodała.

Spółka na razie nie podaje, ile środków zamierza pozyskać z emisji.

"Ze środków z rynku chcemy sfinansować otwarcie nowych przychodni, jak i centrów diagnostycznych" - powiedziała prezes.

Dodała, że nowe przychodnie mają być otwarte w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. Pierwsze z planowanych nowych centrów diagnostycznych ma być uruchomione w Warszawie.

Do spółki należy obecnie 17 przychodni, funkcjonujących pod marką Medycyna Rodzinna, które zlokalizowane są w: Warszawie, Katowicach, Tychach, Opolu, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Gdyni i Gdańsku. Spółka posiada także sieć podwykonawców, do której należy ponad 240 przychodni na terenie całego kraju.

Poza tym, od lutego 2006 roku spółka jest właścicielem 70 proc. udziałów w AVI Centrum Medyczne Sp. z o.o., do której należy wysokospecjalizowane centrum diagnostyki obrazowej w Warszawie.

Medycyna Rodzinna planuje kolejne akwizycje.

"Pracujemy nad akwizycjami spółek z sektora szeroko rozumianych usług medycznych. Prowadzimy rozmowy i chcielibyśmy, aby doszło do przejęć już w tym roku" - powiedziała prezes.

Medycyna Rodzinna świadczy usługi z zakresu podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej dla osób ubezpieczonych w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ) i obecnie taką opieką objętych jest ponad 200 tys. pacjentów w całej Polsce.

Poza tym firma świadczy dodatkowe odpłatne usługi, specjalistyczne konsultacje i badania. Należące do Medycyny Rodzinnej spółki obsługują ponad 110 tys. klientów firmowych i ubezpieczeniowych, z czego połowę stanowią pracownicy zakładów pracy (abonamenty i medycyna pracy), a drugą połowę osoby opłacające dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. Rok wcześniej firma miała łącznie 60 tys. takich klientów.

Od maja 2002 roku Medycyna Rodzinna współpracuje z PZU Życie, a od 2004 roku z Inter Polska SA i Cigna Stu.

"Ta wysoka dynamika, którą mamy jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów firmowych i ubezpieczeniowych, powinna być utrzymana. Będziemy szczególnie koncentrować się na rozwoju tego segmentu naszego biznesu" - szacuje szefowa Medycyny Rodzinnej.

Według niej, firma jest liderem na rynku, jeśli chodzi o liczbę klientów obsługiwanych w ramach dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych. W przypadku tzw. pacjentów firmowych, to w tym segmencie Medycyna Rodzinna należy do grona czołowych graczy.

W ubiegłym roku Medycyna Rodzinna zwiększyła przychody wobec 2005 roku o 27 proc., do 52 mln zł. Natomiast EBITDA spółki wzrosła ponad trzykrotnie, bo do 5 mln zł z 1,5 mln zł.

"W 2005 roku mieliśmy stratę, ale już w 2006 roku zanotowaliśmy niewielki zysk netto" - powiedziała Kowalska.

"W tym roku planujemy zwiększyć przychody co najmniej o 20 proc. oraz poprawić zysk netto" - zapowiedziała szefowa Medycyny Rodzinnej.

Medycyna Rodzinna w sierpniu 2000 roku pozyskała inwestora - Polish Enterprise Fund (PEF), fundusz private equity zarządzany przez Enterprise Investors, który zainwestował w spółkę ponad 10 mln USD, stając się właścicielem 97 proc. akcji. Inwestycja pozwoliła na sfinansowanie utworzenia ogólnopolskiej sieci prywatnych poradni.

Nie wykluczone, że w planowanej publicznej ofercie fundusz może sprzedać część lub wszystkie akcje spółki. Na razie sam inwestor nie określił, ile papierów zaoferuje.

DI, PAP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Medycyna Rodzinna planuje wejście na GPW i wzrost przychodów minimum o 20 proc.