Medycyna Rodzinna SA, należąca do Enterprise Investors, chce jesienią przeprowadzić publiczną ofertę, aby pozyskać środki na dalszy dynamiczny rozwoju.
Spółka poza otwieraniem nowych przychodni i centrów diagnostyki planuje też akwizycje. W 2007 r. chce zwiększyć przychody co najmniej o 20 proc. - poinformowała PAP Małgorzata Kowalska, prezes spółki.
"Tak, jak już zapowiedzieliśmy wcześniej, chcemy w tym roku wejść na giełdę. Jesteśmy w fazie dynamicznego rozwoju i w związku z tym potrzebujemy środków na jego kontynuację" - powiedziała prezes w wywiadzie dla PAP.
"Odnotowujemy zdecydowaną poprawę wyników, wydaje nam się więc, że będziemy atrakcyjną spółką dla inwestorów. Ofertę planujemy przeprowadzić jesienią tego roku" - dodała.
Spółka na razie nie podaje, ile środków zamierza pozyskać z emisji.
"Ze środków z rynku chcemy sfinansować otwarcie nowych przychodni, jak i centrów diagnostycznych" - powiedziała prezes.
Dodała, że nowe przychodnie mają być otwarte w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. Pierwsze z planowanych nowych centrów diagnostycznych ma być uruchomione w Warszawie.
Do spółki należy obecnie 17 przychodni, funkcjonujących pod marką Medycyna Rodzinna, które zlokalizowane są w: Warszawie, Katowicach, Tychach, Opolu, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Gdyni i Gdańsku. Spółka posiada także sieć podwykonawców, do której należy ponad 240 przychodni na terenie całego kraju.
Poza tym, od lutego 2006 roku spółka jest właścicielem 70 proc. udziałów w AVI Centrum Medyczne Sp. z o.o., do której należy wysokospecjalizowane centrum diagnostyki obrazowej w Warszawie.
Medycyna Rodzinna planuje kolejne akwizycje.
"Pracujemy nad akwizycjami spółek z sektora szeroko rozumianych usług medycznych. Prowadzimy rozmowy i chcielibyśmy, aby doszło do przejęć już w tym roku" - powiedziała prezes.
Medycyna Rodzinna świadczy usługi z zakresu podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej dla osób ubezpieczonych w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ) i obecnie taką opieką objętych jest ponad 200 tys. pacjentów w całej Polsce.
Poza tym firma świadczy dodatkowe odpłatne usługi, specjalistyczne konsultacje i badania. Należące do Medycyny Rodzinnej spółki obsługują ponad 110 tys. klientów firmowych i ubezpieczeniowych, z czego połowę stanowią pracownicy zakładów pracy (abonamenty i medycyna pracy), a drugą połowę osoby opłacające dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. Rok wcześniej firma miała łącznie 60 tys. takich klientów.
Od maja 2002 roku Medycyna Rodzinna współpracuje z PZU Życie, a od 2004 roku z Inter Polska SA i Cigna Stu.
"Ta wysoka dynamika, którą mamy jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów firmowych i ubezpieczeniowych, powinna być utrzymana. Będziemy szczególnie koncentrować się na rozwoju tego segmentu naszego biznesu" - szacuje szefowa Medycyny Rodzinnej.
Według niej, firma jest liderem na rynku, jeśli chodzi o liczbę klientów obsługiwanych w ramach dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych. W przypadku tzw. pacjentów firmowych, to w tym segmencie Medycyna Rodzinna należy do grona czołowych graczy.
W ubiegłym roku Medycyna Rodzinna zwiększyła przychody wobec 2005 roku o 27 proc., do 52 mln zł. Natomiast EBITDA spółki wzrosła ponad trzykrotnie, bo do 5 mln zł z 1,5 mln zł.
"W 2005 roku mieliśmy stratę, ale już w 2006 roku zanotowaliśmy niewielki zysk netto" - powiedziała Kowalska.
"W tym roku planujemy zwiększyć przychody co najmniej o 20 proc. oraz poprawić zysk netto" - zapowiedziała szefowa Medycyny Rodzinnej.
Medycyna Rodzinna w sierpniu 2000 roku pozyskała inwestora - Polish Enterprise Fund (PEF), fundusz private equity zarządzany przez Enterprise Investors, który zainwestował w spółkę ponad 10 mln USD, stając się właścicielem 97 proc. akcji. Inwestycja pozwoliła na sfinansowanie utworzenia ogólnopolskiej sieci prywatnych poradni.
Nie wykluczone, że w planowanej publicznej ofercie fundusz może sprzedać część lub wszystkie akcje spółki. Na razie sam inwestor nie określił, ile papierów zaoferuje.
DI, PAP