Mobilny stetoskop na czas pandemii

opublikowano: 23-04-2020, 22:00

Spółka StethoMe chce wypłynąć na fali zainteresowania telemedycyną. Przekonała pierwszych lekarzy i klientów w Polsce, Hiszpanii i Francji.

Technologiczna spółka StethoMe pochwaliła się nowymi klientami i pomysłami na nowe wdrożenia mobilnego stetoskopu.

Nowa rzeczywistość:
Nowa rzeczywistość:
Wojciech Radomski, prezes StethoMe, zaznacza, że pandemia nie zagraża jego biznesowi, a wręcz przeciwnie.
Fot. ARC

— Akurat w naszym przypadku pandemia nie zagraża biznesowi, wręcz przeciwnie. Obecnie uwaga klientów i inwestorów skierowana jest na rozwiązania zdalnej komunikacji, także w obszarze medycyny — mówi Wojciech Radomski, prezes StethoMe.

W ostatnich tygodniach spółka pracowała nad dostosowaniem urządzenia do warunków pracy lekarzy w szpitalach zakaźnych, a także do diagnostyki chorób płuc u osób na kwarantannie.

— Stetoskop jest podstawo- większych wym narzędziem pracy lekarzy. Korzystanie z mobilnego urządzenia ułatwia pracę w sytuacji, gdy personel medyczny jest ubrany w kombinezony ochronne, maski, przyłbice itp. We współpracy z lekarzami ze szpitala zakaźnego w Poznaniu, który zajmuje się wyłącznie COVID-19, dostosowaliśmy oprogramowanie naszego stetoskopu do potrzeb badań w takich warunkach. Obecnie stetoskop StethoMe wspiera lekarzy tej placówki na pierwszej linii frontu w walce z wirusem. Rozmowy prowadzimy także z Dziecięcą Kliniką Chorób Zakaźnych w Poznaniu, szpitalami w Warszawie, Bydgoszczy. Zgłosił się do nas Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie Prokocimiu, a nawet Sant Joan de Déu Barcelona Children’s Hospital — barceloński szpital dziecięcy. Próbujemy przekonać do naszego rozwiązania nie tylko lekarzy i szpitale, ale także Ministerstwo Zdrowia — ujawnia Wojciech Radomski.

W ostatnich tygodniach spółka rozpoczęła współpracę z zagranicznymi partnerami — Home Doctorem w Hiszpanii i MaQuestionMedicale we Francji.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— We Francji i Hiszpanii bardzo popularne są tzw. kioski telemedyczne [mobilne punkty podstawowej diagnostyki telemedycznej — red.] oraz samoobsługowe punkty diagnostyczne w aptekach. Mamy nadzieję, że już niedługo stetoskop StethoMe będzie szeroko dostępny w tego typu miejscach. Dostarczyliśmy kilkadziesiąt pierwszych sztuk. Rozmawiamy o kolejnych, zamówieniach — mówi Wojciech Radomski.

Szef StethoMe zapewnia, że firma jest gotowa do rozpoczęcia produkcji na większą skalę. Szuka kolejnych odbiorców.

— W mojej opinii społeczeństwo jest gotowe na rozwiązania telemedyczne. Niestety nadal nie można tego powiedzieć o sieciach medycznych, firmach ubezpieczeniowych, publicznych instytucjach ochrony zdrowia, a to właśnie one są na rynku łącznikiem między spółkami technologicznymi, jak nasza, a klientami — wyjaśnia Wojciech Radomski.

Rozwój spółki i produktu są finansowane przez inwestorów i z dotacji publicznych, m.in. funduszy TDJ Pitango i Manta Ray oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Firma jest w trakcie kolejnej rundy inwestycyjnej.

— Start-upy, które działają w nowej, cyfrowej gospodarce, będą w dużej mierze beneficjentami obecnego kryzysu. Wiele procesów realizowanych dotychczas w klasycznych modelach będzie w najbliższej przyszłości digitalizowanych. Cyfryzacja będzie postrzegana jako czynnik ograniczający ryzyko biznesowe — mówi Bartłomiej Gola, partner zarządzający SpeedUp Energy Innovation, który zainwestował w StethoMe na bardzo wczesnym etapie rozwoju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane