Modowe dodatki z klonu lub hebanu

opublikowano: 14-02-2017, 22:00

Pomysł na biznes: Na swoim ślubie Rafał Godziszewski nie mógł uporać się z rozwiązującą się muszką. Dlatego zaczął produkować je sam — z drewna

Trwająca od lat moda na ekologię zatacza coraz szersze kręgi, materializując się również w poszerzającej się palecie drewnianych gadżetów. Dla dzieci — drewniane zabawki, które pod względem atrakcyjności i funkcjonalności nie odbiegają od plastikowych. Dla dorosłych — drewniane designerskie dodatki modowe.

Zaczęło się od okularów i zegarków, a ostatnio pojawiły się też kolekcje drewnianych ozdobnych much i spinek do mankietów. O ekologiczne i inspirowane naturą szczegóły dopełniające całości eleganckiego wyglądu młodych dżentelmenów dba Rafał Godziszewski, właściciel firmy BeWoody.

Z pasji do drewna

Drewnianą pasję zaszczepił w nim ojciec. Chcąc wiedzieć o drewnie jak najwięcej, Rafał Godziszewski rozpoczął studia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie i uzyskał tytuł inżyniera technologii drewna. Tuż po obronie, w 2014 r., założył jednoosobową

działalność gospodarczą, chcąc dalej pracować z drewnem, ale nie myśląc wówczas o modzie męskiej. — Otworzyłem zakład stolarski produkujący meble i altany ogrodowe — wspomina przedsiębiorca. W założeniu własnego biznesu pomogły pieniądze z funduszu pracy w kwocie 22 tys. zł. Skąd zatem w ofercie BeWoody muszki?

— Na moim ślubie nie mogłem uporać się z… ciągle rozwiązującą się muszką. Brat żartobliwie powiedział, że przecież muszki z drewna sobie nie zrobię. Czy aby na pewno? Wyzwanie zaakceptowane! Tak narodził się pomysł, by stworzyć coś zupełnie nowego. Coś uniwersalnego, ale przy tym wyjątkowego i takiego, co pasowałoby do każdego mężczyzny, czyli drewniane muszki — mówi Rafał Godziszewski. Pracując nad pierwszymi projektami, testował swoją cierpliwość.

— Muszki się łamały, nie dawały się odpowiednio wymodelować, niektóre nawet „wystrzeliwały” — wspomina właściciel BeWoody. Nie poddawał się jednak i w styczniu 2015 r. pojawiły się pierwsze wzory. Najpierw sprzedawał je na Allegro, z czasem — gdy było coraz więcej klientów — otworzył własny sklep internetowy: Bewoody.pl.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Designerem natura

Oferta sklepu skierowana jest do młodych dżentelmenów, którzy chcą się wyróżnić i nie boją się nowości. Dziś kolekcja BeWoody to 12 wzorów much i 10 rodzajów spinek do mankietów. Wszystkie drewniane, unikatowe, wykonane ręcznie z najwyższą precyzją.

— Nie tworzymy wzorów za pomocą lasera czy farb, ale wydobywamy rysunek prawdziwego drewna — podkreśla Rafał Godziszewski. Heban, klon, padouk, merbau, jesion, dąb, sapele — muchy i spinki wykonane są z rodzajów drewna pochodzących z całego świata. Charakter produktom BeWoody nadają zaczerpnięte prosto z natury niezwykłe kolory oraz wzory. Można by rzec, że to natura odgrywa w firmie rolę designera.

— Oprócz sprzedaży detalicznej prowadzimy też sprzedaż hurtową. Coraz więcej sklepów stacjonarnych zdaje sobie sprawę z nowego, dopiero rozwijającego się w Polsce, trendu noszenia drewnianych dodatków dla mężczyzn — mówi Rafał Godziszewski. Klientów biznesowych BeWoody zaprasza do działu handlowego B2B i proponuje im hurtową sprzedaż produktów bezpośrednio od producenta, przygotowywanie indywidualnych projektów na zamówienie oraz personalizację zamówień.

Również dla pań

Miesięcznie Rafał Godziszewski wytwarza i sprzedaje kilkadziesiąt produktów. Kiedy zamówień jest więcej, w produkcji pomaga mu żona. Wspólnie pracują również nad nowymi wzorami much dla panów i myślą o poszerzeniu drewnianej oferty o damskie wisiorki, bransoletki oraz kolczyki. W tym, aby się rozwijać, dopingują ich bezpośredni konkurenci, czyli BeWooden oraz The Bow Bow Ties — również produkujący drewniane muchy i elementy mody męskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Mastykarz

Polecane