Elon Musk przekazał, że Apple ograniczyło swoje reklamy na Twitterze. To kolejny gigant technologiczny redefiniujący swoją współpracę z platformą społecznościową – podaje agencja Reutersa.

„Apple w większości przestał reklamować się na Twitterze” – napisał w poniedziałek Musk na Twitterze. „Czy oni nienawidzą wolności słowa w Ameryce?” – dodał miliarder.
Wiele dużych firm wstrzymało swoje reklamy na Twitterze, odkąd miliarder nabył firmę za 44 mld USD w zeszłym miesiącu.
Exodus obejmował m.in. General Mills czy Pfizer’a, a Musk przyznał, że dezercje doprowadziły do „ogromnego spadku” dochodów. Od czasu przejęcia zwolnił tysiące pracowników Twittera, wzbudzając obawy, że platforma nie będzie w stanie zwalczać mowy nienawiści i dezinformacji. Nowe podejście do weryfikacji kont otworzyło również drzwi trollom podszywającym się pod duże marki.
Związek Twittera z Apple jest szczególnie ważny, ponieważ sklep z aplikacjami giganta technologicznego jest jednym z głównych sposobów, w jaki ludzie dostają się do sieci społecznościowej.
Musk napisał wcześniej na Twitterze, że jeśli Twitter zostanie usunięty ze sklepów z aplikacjami Apple i Google, stworzy alternatywny telefon, który będzie mógł współpracować z platformą.
Podpis: Oskar Nawalany, Reuters