NAGRODA SPECJALNA – WIZJONER EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ w konkursie "Polska Firma - Międzynarodowy Czempion 2015"
Stworzenie nowej nagrody, Wizjonera Ekspansji Zagranicznej, dowodzi, że kapituła konkursu zdaje sobie sprawę z kluczowej, według mnie, kwestii: aby odnieść sukces na arenie międzynarodowej, potrzeba wizji. Istotnie, mogę przyznać, że gdy powstawała firma Selena, taka wizja istniała. Ale były też inne składniki sukcesu. Jak uczyli w latach 90. Amerykańscy naukowcy, 10 proc. każdego sukcesu to wizja, kolejne 10 proc. to szczęście, zaś 80 proc. to ciężka, konsekwentna praca, 6 dni w tygodniu. Warto napomknąć,że ja do dziś pracuję 6 dni w tygodniu.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
NAGRODA SPECJALNA – WIZJONER EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ w konkursie "Polska Firma - Międzynarodowy Czempion 2015"
Stworzenie nowej nagrody, Wizjonera Ekspansji Zagranicznej, dowodzi, że kapituła konkursu zdaje sobie sprawę z kluczowej, według mnie, kwestii: aby odnieść sukces na arenie międzynarodowej, potrzeba wizji. Istotnie, mogę przyznać, że gdy powstawała firma Selena, taka wizja istniała. Ale były też inne składniki sukcesu. Jak uczyli w latach 90. Amerykańscy naukowcy, 10 proc. każdego sukcesu to wizja, kolejne 10 proc. to szczęście, zaś 80 proc. to ciężka, konsekwentna praca, 6 dni w tygodniu. Warto napomknąć,że ja do dziś pracuję 6 dni w tygodniu.
Krzysztof Domarecki i Mateusz Morawiecki
Marek Wiśniewski
Jak wygląda dzisiaj polski potencjał eksportowy? Mamy w kraju wielu świetnych inżynierów, chemików i innego typu innowatorów, którzy tworzą doskonałe produkty. Z moich obserwacji wynika, że obecnie w Polsce jest kilkadziesiąt produktów i usług, które mają szansę stać się globalnymi hitami. Myślę, że kilka z nich za 10 lat może zostać nagrodzonych w tym konkursie. Mamy też coraz lepszą infrastrukturę wspierającą polskich producentów, chcących podbijać obce rynki. To wielka zasługa Ministerstwa Spraw Zagranicznych,
Ministerstwa Gospodarki i pomysłodawców takich inicjatyw jak konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion. Myślę, że wystarczy już takich instrumentów wsparcia dla inwestorów zagranicznych i eksporterów. Tak naprawdę pomocy jest więcej niż efektów. Natomiast tym, czego nam, Polakom, brakuje, jest umiejętność budowania strategii międzynarodowych. Wynika to oczywiście z obiektywnych faktów — nasza wolna gospodarka ma dopiero 26 lat. Jednak w Polsce jest kilkadziesiąt firm, które potrafiły przeprowadzić skuteczną ekspansję międzynarodową. Połączenie ich wiedzy i doświadczenia
z umiejętnościami innowatorów powinno zaowocować. Teraz wyzwaniem dla mnie i innych przedsiębiorców, którym udało się odnieść sukces międzynarodowy, jest nauczenie kolejnych firm, jak to zrobić. Apeluję do moich kolegów z sukcesami eksportowymi na koncie — wyłapujmy potencjalne światowe hity i próbujmy pomagać ich twórcom.
Przede wszystkim jednak kluczowymi barierami rozwoju polskiego eksportu są wymiar sprawiedliwości i stan naszego prawa. Tym, co należy teraz zrobić, jest wzmocnienie polskiej gospodarki od wewnątrz — bez tego ani rusz.
KRZYSZTOF DOMARECKI, przewodniczący rady nadzorczej Seleny FM