Stowarzyszenie Producentów i Handlarzy Samochodów (SMMT) chciałoby wspartych przez rząd inicjatyw zachęcających klientów do kupowania nisko emisyjnych samochodów z silnikami diesla.

Łączna sprzedaż pojazdów spadła w minionym miesiącu o około 12 proc., notując tym samym siódmą z rzędu ujemną dynamikę.
SMMT winą za obecną sytuację obarcza głównie samą branże, w związku najróżniejszego typu aferami (w tym tzw. dieselgate) oraz spadek zaufania konsumentów.
W tym roku sprzedaż nowych samochodów (w oparciu o rejestracje pojazdów), spadła o 4,6 proc.
Zmniejszenie zaufania biznesu i konsumentów niewątpliwie wpływa na popyt na rynku nowych pojazdów. Wzywamy rząd do wykorzystania nadchodzacego, jesiennego budżetu w celu przywrócenia stabilności na rynku, zachęcając do zakupu najnowszych pojazdów o niskiej emisji, ponieważ odnowienie floty to najszybszy i najskuteczniejszy sposób rozwiązania problemów związanych z jakością powietrza – twierdzi Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT.