Najwięcej emitują markety

Marlena Gałczyńska
opublikowano: 2003-10-03 00:00

Mimo że bony towarowe znane są w Polsce od lat, sprzedaje się ich znacznie mniej, niż mógłby wchłonąć rynek.

Na polskim rynku emitentów bonów towarowych działa niewiele podmiotów, wśród których dominują sieci marketów. Oprócz hipermarketów ich emisją zajmują się jeszcze firmy Sodexho Pass, Bonus Systems Polska oraz mniejsze podmioty, jak Cheque Dejeuner wyspecjalizowany wyłącznie w sprzedaży bonów żywieniowych.

Plany emitentów bonów, związane z polskim rynkiem, były znacznie szersze w porównaniu z faktyczną sprzedażą, jaką udało się uzyskać.

Zdaniem Rafała Napłoszka z Bonus Systems Polska, o ile w dziedzinie np. bonów podarunkowych emitenci w roku 2002 przygotowani byli na sprzedaż za łączną kwotę 456 mln EUR, o tyle faktycznie udało się sprzedać nieco ponad połowę — za 243 mln EUR. Podobnie niekorzystny stosunek rynek zanotował w dziedzinie sprzedaży bonów premiowych i żywieniowych.